Niezależnie, czy konto zakłada klient indywidualny, czy przedsiębiorca (prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą) – wszystko dzieje się za pomocą smartfona. W złożeniu wniosku pomaga także technologia OCR (rozpoznawanie znaków w pliku graficznym). Dzięki niej rozpoznawane są niezbędne dane z dowodu osobistego. Część danych jest też pobierana z baz zewnętrznych, dzięki temu podstawiają się automatycznie.

Nest Bank zapowiada, że to pierwszy krok większej rewolucji

Od teraz, aby otworzyć konto w Nest wystarczy:

  • Pobrać aplikację Nest Banku
  • Wybrać rodzaj konta (firmowe lub osobiste)
  • Zrobić zdjęcie dowodu osobistego
  • Nagrać wideo selfie (kilka gestów)
  • Uzupełnić brakujące dane
  • Zatwierdzić wniosek, poczekać na potwierdzenie i gotowe.

Cały proces zajmuje ok. 10 minut. Konto założone za pomocą selfie jest od razu w pełni funkcjonalne. Działa tak samo jak konto utworzone w placówce banku i można z niego korzystać od razu. Konto na selfie to część większej rewolucji w bankowości online Nest Banku – czytamy w komunikacie.

– Cyfrowa ścieżka klienta to jeden z naszych głównych projektów. A konto otwierane na selfie to początek większych zmian w naszej bankowości. W dalszym etapie zabierzemy się za uproszczenie aplikacji. Chcemy usprawnić proces korzystania z bankowości tak, aby zminimalizować ręczne wpisywanie danych. Opracowaliśmy ścieżkę pierwszych stu dni klienta w banku, dzięki czemu wiemy, jakie ma oczekiwania. Na ich podstawie przygotowujemy wszystkie funkcjonalności, które będziemy wdrażać etapami – Łukasz Gajewski, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej z Nest Banku.

Jest to także kolejna funkcjonalność Nesta wdrożona w publicznej chmurze obliczeniowej.  Dzięki zastosowaniu chmury rozwiązania bankowe powstają szybciej, taniej i są bardziej bezpieczne. Nest zapowiada, że w najbliższych latach większość projektów będzie realizował właśnie w technologii chmurowej.