TikTok po raz pierwszy testował tzw. kanał lokalny już w 2022 r. w Azji Południowo-Wschodniej. Teraz po dwóch latach testów platforma rozpoczyna jej szersze wdrażanie na rynkach europejskich.
Nowość od TikToka. W aplikacji rusza „Nearby Feed”
„Posty w Nearby Feed są wyświetlane użytkownikom na podstawie lokalizacji, tematyki treści i czasu jej opublikowania” – wyjaśnia TikTok w poście na blogu. Przykładowo użytkownicy mogą zobaczyć lokalne treści związane z podróżami, wydarzeniami, jedzeniem oraz innymi usługami w oparciu o swoje zainteresowania i zaangażowanie. Dla twórców oznacza to, że ich publiczne posty mogą być dostępne dla osób znajdujących się w mieście/regionie, w którym opublikowali lub oznaczyli lokalizację lub usługę.
Udostępnianie lokalizacji jest opcjonalne i dostępne wyłącznie dla osób powyżej 18. roku życia. Jeśli użytkownik włączy tę funkcję, TikTok może wykorzystać dane GPS podczas korzystania z aplikacji, by precyzyjniej dobierać lokalne rekomendacje. Na urządzeniach z systemem iOS wyświetlany będzie dodatkowy wskaźnik aktywnego dostępu do lokalizacji.
TikTok podkreśla, że funkcja ma znaczący potencjał w zakresie wspierania lokalnych biznesów. Umożliwia ona zwiększenie widoczności mniejszych firm, instytucji kultury i twórców działających regionalnie. Według danych TikToka “46% użytkowników aplikacji w Wielkiej Brytanii odwiedziło lokalny sklep, restaurację lub atrakcję, którą zobaczyli na platformie”.
TikTok jest od lat znany z niezwykle skutecznego algorytmu rekomendacji. „Nearby Feed” dodatkowo go wzmacnia, bo dostarcza użytkownikom treści nie tylko dopasowane do ich zainteresowań, ale i związane z miejscem, w którym akurat się znajdują. Nową funkcję można znaleźć bezpośrednio na ekranie głównym aplikacji. Zakładka nie będzie oznaczona słowem „Nearby”, lecz nazwą lokalizacji, którą reprezentuje.
Niedawno pisaliśmy, że TikTok pozwoli wybrać ile treści generowanych przez AI zobaczą użytkownicy. Nowa funkcja pojawi się w sekcji „Zarządzaj tematami”, czyli narzędziu, które umożliwia personalizowanie treści rekomendowanych przez TikTok. Obecnie można tam regulować częstotliwość wyświetlania materiałów z ponad 10 kategorii, takich jak sport, taniec czy jedzenie. Teraz do listy dołącza również AIGC – treści generowane przez AI.


