ZEN.COM, europejski fintech oferujący kompleksowe rozwiązania płatnicze, które łączą aplikację mobilną, kartę ZEN i konto wielowalutowe w jednym ekosystemie finansowym, ogłosił powołanie dwóch nowych członków najwyższego szczebla kierownictwa. Do firmy dołączają Andrzej Bassara jako Chief Operating Officer oraz Łukasz Neska jako Chief Growth Officer

To ważny krok w rozwoju wywodzącego się z Polski fintechu, który wchodzi w fazę globalnej ekspansji. Po wejściu na rynek azjatycki i rosnącej popularności w Europie, ZEN.COM koncentruje się na egzekucji, rozbudowie infrastruktury i innowacjach produktowych. Fintech działa w oparciu o licencje w Litwie, Wielkiej Brytanii oraz Singapurze i szykuje się na kolejny dynamiczny etap wzrostu.

– ZEN.COM wchodzi w kolejną fazę rozwoju, dlatego wzmacniamy nasz zespół liderów, aby skutecznie realizować nasze ambicje. Andrzej i Łukasz wnoszą kompetencje, które bezpośrednio przyczynią się do realizacji naszych planów ekspansji w Europie, Azji i na innych rynkach –  komentuje Dawid Rożek, założyciel i CEO ZEN.COM.

Doświadczenie i właściwy moment

Andrzej Bassara, wcześniej Chief Operating Officer w PayU, posiada doświadczenie w transformacji operacyjnej w ponad 20 rynkach EMEA i LATAM. W ZEN.COM będzie odpowiadał za rozwój bezpiecznego i odpornego zaplecza operacyjnego – wspierając skalowalność, zgodność z regulacjami i rosnące wolumeny transakcyjne.

– Operacje powinny być niewidoczne dla użytkownika, ale kluczowe dla firmy. Budujemy fundament, który będzie skalowalny, bezpieczny i globalny – mówi Andrzej Bassara, COO ZEN.COM.

Łukasz Neska obejmuje rolę Chief Growth Officera po sukcesach m.in. w eSky Group i Thomas Cook. W eSky Group odpowiadał za rozwój firmy z rynku polskiego do ponad 50 rynków na świecie. Jego doświadczenie obejmuje rozwój produktowy, brand i performance marketing, zarządzanie marżą oraz personalizację opartą m.in. na AI. Ma wesprzeć dalszy rozwój ZEN.COM zarówno po stronie konsumenckiej, jak i biznesowej. W najbliższym czasie jednym z kluczowych celów będzie zwiększenie bazy aktywnych użytkowników kart ZEN, rozwój programu Strefa Nagród, oraz oferty ZEN Deals. 

– Jestem tu po to, by rozwijać ZEN.COM w sposób zrównoważony i zorientowany na klienta – skupiając się nie tylko na stabilnym wzroście, ale przede wszystkim na ciągłym doskonaleniu doświadczenia użytkownika na każdym etapie kontaktu z marką.  – dodaje Łukasz Neska, CGO ZEN.COM.

Co dalej: ekspansja, innowacje, infrastruktura

Po ogłoszeniu ekspansji na rynek singapurski na początku roku, ZEN.COM rozwija działalność w Azji Południowo-Wschodniej oraz wzmacnia ofertę w obszarach płatności, cashbacku, aktywów cyfrowych i embedded finance. Zmiany w zespole zarządzającym mają wesprzeć realizację tej strategii oraz zapewnić stabilne i przewidywalne działanie usług we wszystkich obsługiwanych krajach. Klienci w Polsce mogą spodziewać się nowych funkcji w aplikacji mobilnej oraz kolejnych partnerstw zakupowych wspierających codzienne oszczędzanie i wygodę płatności za pomocą karty ZEN.