Klient PKO BP, ubiegający się o kredyt hipoteczny, w aplikacji IKO może skorzystać z kalkulatora raty, zbadać wstępną zdolność kredytową, wygenerować ofertę i złożyć wniosek. Decyzję banku sprawdzi w serwisie internetowym iPKO, w którym podpisze też umowę. W komunikacie bank podaje, że pracuje nad tym, aby cały proces był dostępny w obu kanałach – aplikacji IKO i serwisie iPKO.

Zdalny proces hipoteczny w PKO BP

Od września, część klientów może korzystać z całkowicie zdalnego procesu hipotecznego: od wygenerowania oferty, przez złożenie wniosku, analizę i wydanie decyzji, aż po podpisanie umowy kredytowej.

Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują remont lub chcą kupić nieruchomość z rynku wtórnego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że cały proces może odbywać się zdalnie – w serwisie internetowym iPKO – czytamy w komunikacie.

W pierwszym kwartale 2025 roku bank chce, żeby z całkowicie zdalnego procesu hipotecznego mogły skorzystać pary, a następnie w drugim kwartale osoby, które planują kupić nieruchomości na rynku pierwotnym. Wszyscy klienci będą mogli składać wnioski w serwisie iPKO i aplikacji IKO.

Płatności powtarzalne BLIK w IKO

Klienci PKO BP mogą teraz w aplikacji IKO włączyć płatności powtarzalne BLIK. To rozwiązanie, dzięki któremu automatycznie zapłacą BLIKIEM za subskrypcje, abonamenty czy rachunki albo opłaty. PKO BP jest pierwszym bankiem na rynku, który oferuje tę funkcję w nowej odsłonie – czytamy w komunikacie.

Jak skorzystać z płatności powtarzanych BLIK? Jeśli sprzedawca obsługuje takie płatności, w jego aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym trzeba wybrać opcję płatności powtarzalnych BLIK, zaakceptować warunki oraz podać kod BLIK. W kolejnym kroku, klient otrzyma w aplikacji PKO BP prośbę o potwierdzenie aktywacji usługi. Zobaczy szczegółowe informacje o płatności np. kwotę subskrypcji, częstotliwość płacenia, sposób pobierania opłaty – automatycznie lub po potwierdzeniu. Ten proces musi powtórzyć dla każdego kolejnego sprzedawcy.

Szczegóły wszystkich płatności powtarzalnych BLIKIEM oraz ich historię, klient może potem sprawdzać w aplikacji IKO. Żeby to zrobić, musi wybrać ikonę BLIKA a następnie „Płatności powtarzalne BLIK” pod wyświetlonym kodem. W każdej chwili może wyłączyć daną płatność. Sprzedawca również może wyłączyć ten rodzaj płatności.

Za co można zapłacić?

  • Subskrypcje – stała kwota płatna automatycznie z określoną częstotliwością.
  • Płatności za rachunki – zmienna kwota i częstotliwość, każda płatność musi być przez klienta potwierdzona (w ciągu 72 godzin).
  • Płatności okazjonalne – zmienna kwota i częstotliwość, płatna automatycznie, gdy klient zamawia usługę.

Obecnie usługa płatności powtarzalnych BLIK dostępna jest dla akceptantów agenta rozliczeniowego Autopay, takich jak: Play i TUŻ Allianz oraz dla doładowań telefonów na kartę w sieci Plus (Plus i Plush) i T-Mobile (w tym Heyah).