Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła rekordowe 6 milionów. Użytkownicy wykonali w aplikacji już 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych. Na początku listopada PKO Bank Polski poinformował, że już wszyscy klienci posiadający smartfony z Androidem, mogą korzystać ze zbliżeniowego BLIKA.
We wrześniu br. w IKO pojawiła się także możliwość kupowania i obsługiwania funduszy inwestycyjnych oraz korzystania z usług Biura Maklerskiego. Ponadto aplikacja mobilna banku zyskała nową klawiaturę logowania oraz możliwość lokalizacji wpłatomatów na mapie. Wdrożono również rozszerzone funkcje asystenta głosowego.
Kolejne nowości w aplikacji IKO
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego na urządzenia z systemem Android zyskała kilka nowych funkcji. W najbliższym czasie bank udostępni je także użytkownikom iOS. Między innymi wprowadzono możliwości zatwierdzania biometrią płatności BLIK i doładowań telefonu.
Co więcej IKO umożliwia już aktywację karty debetowej po zeskanowaniu kodu QR. Ta opcja jest dostępna dla osób, którzy wraz z nową kartą otrzymają od banku instrukcję z wydrukowanym kodem. Po zeskanowaniu go smartfonem użytkownik zostanie przekierowany od razu do procesu aktywacji karty w aplikacji. Jeśli klient nie ma IKO, to kod QR przekieruje go do pobrania aplikacji ze sklepu.
Ponadto w zakładce „Inwestowanie” klienci mogą sprawdzić od teraz dodatkowe szczegóły dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych. W polu „Szczegóły rejestru” pojawił się przycisk „Podział składek”.
Przedsiębiorcy, którzy robią przelewy split payment mają w IKO możliwość zapisania odbiorcy i wyboru z listy odbiorcy przy następnych przelewach. Po zleceniu płatności split payment przy potwierdzeniu, że „Przelew został wykonany” klient może wybrać przycisk „Dodaj odbiorcę” i przy kolejnej takiej płatności może wybrać odbiorcę ze swojej listy – czytamy w komunikacie.