Aplikacja PeoPay Kids wchodzi w skład pakietu Banku Pekao, który został został stworzony dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat. Oferta ta ma wprowadzać najmłodszych klientów w świat finansów. Obecnie trwa kolejna edycja promocji „Rodzicie polecają Konto Przekorzystne dzieciom”, w ramach której otwierając konto dla dziecka można zyskać nawet 200 zł.
Wśród nowości, które pojawiły się w aplikacji PeoPay Kids są powiadomienia push. Mają one informować o najważniejszych wydarzeniach, takich jak włączenie nowych opcji przez rodzica czy otrzymanie kieszonkowego. Powiadomienia są domyślnie włączone, ale można je wyłączyć.
BLIK dostępny w aplikacji PeoPay Kids
W aplikacji mobilnej PeoPay Kids w wersji 1.5.0 lub wyższych rodzic może już aktywować dziecku BLIKA. Cały zakres nowych funkcji obejmuje płatności i wypłaty gotówki z bankomatów z użyciem kodów BLIK, wysyłanie i otrzymywanie przelewów na telefon, a także oznaczanie kontaktów ikoną BLIK.
To rodzic decyduje, do których funkcji jego dziecko może mieć dostęp w aplikacji. W dowolnym momencie może je włączyć lub wyłączyć przechodząc do „panelu rodzica” w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji PeoPay. Domyślnie BLIK jest wyłączony i niewidoczny w PeoPay Kids.
Po aktywacji BLIK, dzienny limit dla transakcji z użyciem kodów BLIK wynosi 20 zł. W dowolnym późniejszym momencie rodzic w „panelu rodzica” może go zmniejszyć lub zwiększyć do maksymalnej wysokości 500 zł. Limit nie dotyczy wysyłania przelewów na telefon BLIK. Tu maksymalna kwota jednorazowego przelewu to 500 zł (do limitu 1000 zł dziennie) – czytamy w komunikacie.
Przed wykonaniem płatności kodem BLIK w Internecie dziecko każdorazowo za pomocą aplikacji PeoPay Kids musi wysłać do rodzica prośbę o zgodę na wykonanie transakcji. Co więcej, rodzic otrzyma powiadomienie push o wykonaniu płatności, a w historii rachunku dziecka będzie mógł sprawdzić jej szczegóły.