Nowy domyślny limit dzienny wyniesie 10 tys. złotych. Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty. Klient będzie mógł go podnieść do wysokości maksymalnego limitu dziennego, czyli nawet do 300 tys. PLN. Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient.

Niższe domyślne limity przelewów w PKO BP

Co należy zrobić, żeby ustawić największy dzienny limit maksymalny? Trzeba używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym. Klienci, którzy potrzebują znacznie wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem.

W nowej wersji regulaminu bankowości elektronicznej mają pojawić się jeszcze inne rozwiązania, które pomogą w walce z oszustwami w internecie. Szczegółowe informacje na ten temat klienci otrzymają w najbliższych tygodniach w korespondencji z banku.

Z ostatniego raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że w III kwartale 2024 roku spadła zarówno liczba, jak i wartość oszukańczych transakcji przy użyciu bezgotówkowych instrumentów płatniczych. W sumie w analizowanym okresie oszuści ukradli ponad 170 mln PLN.

W kontekście cyberbezpieczeństwa warto przypomnieć, że Revolut wprowadził ostatnio w Polsce funkcję In-App calls, która ma pomóc klientom indywidualnym zdemaskować oszustów telefonicznych i zapobiec utracie danych lub pieniędzy. Dział pomocy, do inicjowania kontaktu telefonicznego z klientem indywidualnym, będzie używał teraz aplikacji Revolut. Ma to pomóc w przeciwdziałaniu zjawisku spoofingu.

Z kolei PKO BP udostępniło płatności zbliżeniowe BLIK najmłodszym klientom. Z rozwiązania skorzystają dzieci, które skończyły 6 lat i mają telefon z systemem Android oraz włączoną funkcję NFC. Rodzic ustala limity i kontroluje wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.