Testowana na kilku europejskich rynkach usługa Mastercard wykorzystuje nowe standardy branżowe ustanowione przez EMVCo, co ma umożliwić dostęp do większej ilości informacji o posiadaczach kart, wykraczających poza obecną normę obejmującą jedynie imię i nazwisko oraz dane dotyczące płatności.

Mastercard testuje nowy sposób weryfikacji tożsamości w Europie

Nowe rozwiązanie obejmie m.in. możliwość weryfikacji wieku, daty urodzenia czy adresu zamieszkania, co ma zwiększyć bezpieczeństwo i precyzję cyfrowych transakcji płatniczych.

Dennis Gamiello z Mastercard, podkreśla: „Wykorzystując technologię związaną z kartą płatniczą, nasze rozwiązania pozwolą partnerom Mastercard na bezproblemową weryfikację, czy konsument spełnia kryteria zakupu dla określonych towarów i usług, jednocześnie chroniąc jego prywatność. Eliminuje to często uciążliwe zadanie przesyłania dokumentów, takich jak dowód tożsamości lub paszport”.

Gamiello twierdzi, że Mastercard planuje rozszerzenie nowej usługi na kolejne europejskie rynki w ciągu najbliższego roku, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na dokładną cyfrową weryfikację atrybutów klientów, takich jak wiek czy lokalizacja.

Na początku października Mastercard ogłosił zawarcie umowy przejęcia szwedzkiego startupu Minna Technologies, specjalizującego się w zarządzaniu subskrypcjami. Chociaż warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione, akwizycja ma stanowić istotny krok w strategii firmy.

Z kolei na początku września brytyjski sąd apelacyjny ds. konkurencji wydał zgodę na pozew zbiorowy o wartości 4 mld dolarów złożony przez brytyjskie firmy. Chodzi o wielostronne opłaty interchange pobierane przez Mastercard i Visa.