W ramach wdrożenia nowego systemu biletowego w Suwałkach wprowadzono trójfunkcyjne kasowniki, które umożliwiają zakup elektronicznych biletów jednorazowych oraz okresowych przy użyciu różnych metod płatniczych. Do uregulowania należności wystarczy karta bankowa lub smartfon z funkcją NFC. Skasowanie biletu papierowego jest natomiast możliwe z wykorzystaniem QR kodu.

Suwałki wdrażają nowy system biletowy w komunikacji miejskiej

W przypadku potrzeby okazania biletu zakupionego na pokładzie pojazdu komunikacji miejskiej wystarczy karta płatnicza lub smartfon. W zależności od tego, w jaki sposób została zrealizowana płatność za przejazd, osobie uprawnionej będzie trzeba okazać właściwy nośnik. Bilety okresowe można zakupić również na Suwalską Kartę Komunikacyjną (SKK), możliwą do wyrobienia w Punkcie Obsługi Pasażera przy ul. Sejneńskiej.

Jednym z elementów systemu w Suwałkach, poza nowymi możliwościami regulacji należności za przejazd na pokładzie pojazdów komunikacji miejskiej, jest Portal Pasażera. Za jego pośrednictwem można online dokonać zakupu biletów okresowych, jak również sprawdzać historię wszystkich transakcji – także tych dokonanych kartą zbliżeniową w kasownikach. Konto w Portalu Pasażera można jednak założyć jedynie poprzez wizytę w punkcie obsługi pasażera przy ulicy Sejneńskiej.

Jednym z partnerów projektu jest Bank Pekao, który pełni funkcję agenta rozliczeniowego. Na etapie wdrożenia organizacja odpowiadała za dostarczenie rozwiązań informatycznych umożliwiających obsługę kart płatniczych w kasownikach i urządzeniach kontrolerskich, a także za udostępnienie bramki płatniczej w Portalu Pasażera. W fazie utrzymania Bank będzie odpowiedzialny za rozliczanie transakcji płatniczych dokonywanych przez mieszkańców Suwałk – zarówno w pojazdach, jak i online.