Możliwość zarządzania inwestycjami do tej pory była dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego w internetowym serwisie transakcyjnym. Dzięki wprowadzonym nowościom klienci w aplikacji IKO mogą zapoznać się z ofertą funduszy inwestycyjnych, mają także dostęp do szczegółów dotyczących poszczególnych funduszy, w tym aktualnych i historycznych notowań.
Najnowsza wersja aplikacji IKO pozwala wygodnie kupić fundusz, dopłacić do niego i dokonać zamiany lub sprzedaży. Możliwe jest również przeglądanie historii transakcji oraz złożenie dyspozycji np. zamówienie dokumentów dotyczących posiadanych funduszy.
– Coraz więcej klientów korzysta z bankowości cyfrowej nie tylko w zakresie podstawowych usług bankowych, ale także tych bardziej skomplikowanych, takich jak na przykład ubezpieczenia czy inwestycje. Obserwujemy ciągły wzrost popularności naszej bankowości elektronicznej, dlatego intensywnie pracujemy, żeby jak najwięcej spraw klienci mogli załatwić samodzielnie lub ze zdalną asystą swojego doradcy, bez konieczności wizyty w oddziale banku – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
Dostęp do usług Biura Maklerskiego
Użytkownicy aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskali również dostęp do usług Biura Maklerskiego. Klienci mogą wyświetlić szczegóły rachunku inwestycyjnego – między innymi aktualne saldo (z bieżącą wyceną), listę zakupionych papierów wartościowych, szczegółowy podział środków finansowych. Mogą także szybko wpłacić pieniądze na rachunek w Biurze Maklerskim PKO Banku Polskiego, aby je od razu zainwestować, a także połączyć rachunek inwestycyjny z kontem osobistym, jeśli tego wcześniej nie zrobili.
Jak skorzystać z nowych funkcji IKO?
Wszystkie nowe funkcje znajdują się po wejściu w zakładkę „Moje produkty”, potem w „Inwestowanie” i jedną z kategorii: „Fundusze inwestycyjne”, „Biuro Maklerskie” oraz „PPK i PPE”.
Uczestnicy Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych prowadzonych przez PKO TFI mogą sprawdzić stan swoich środków w PPK i PPE. Funkcja ta jest dostępna także dla osób nieposiadających konta w PKO Banku Polskim – wystarczy, że zainstalują aplikację banku i aktywują „IKO bez konta”.
Aplikacja IKO jest popularną w Polsce aplikacją bankową z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych użytkowników przekroczyła już rekordowe na polskim rynku bankowym 5,8 mln. W ostatnim czasie w aplikacji PKO Banku Polskiego pojawiło się również kilka innych nowości – autooszczędzanie, edycja stałych zleceń, split payment i tryb ciemny w wersji na iOS.