Orlen Paczka to dziś ponad 14 tys. punktów odbioru paczek, w tym ok. 7 tys. automatów paczkowych. Poczta Polska natomiast to ponad 20 tys. punktów odbioru paczek obejmujących: placówki pocztowe, automaty paczkowe, sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash (ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Duży Ben i inne).
Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Orlenem
Porozumienie opisuje scenariusz współpracy obu spółek. W dalszych krokach Poczta Polska obejmie mniejszościowy pakiet udziałów w Orlen Paczce. W kolejnym do majątku spółki trafią automaty paczkowe należące do Poczty, co pozwoli osiągnąć wymierne synergie z połączonych biznesów kurierskich – czytamy w komunikacie.
Docelowo Poczta Polska będzie mogła nabyć wszystkie udziały Orlen Paczki. Połączenie kompetencji obu spółek pozwoli wzmocnić krajowy potencjał i wpłynie na poprawę konkurencyjności podmiotu, który będzie dysponował ponad 30 tys. punktów odbioru – zapewniają spółki w informacji prasowej.
Konkurencja jednak nie śpi. Ostatnio Allegro i DPD Polska podpisały umowę o współpracy, dzięki której wspólna, partnerska sieć Allegro Delivery powiększy się do 33 tys. automatów paczkowych oraz 37 tys. punktów odbioru (PUDO) w Polsce. W ramach usługi klienci będą mogli skorzystać także z dostaw kurierskich.
Z kolei InPost ma w Polsce około 26 tys. paczkomatów. Jakiś czas temu pisaliśmy, że firma rozszerzyła funkcjonalność aplikacji InPost Mobile o integrację z Apple CarPlay. Pozwoli to użytkownikom na odbieranie przesyłek bezpośrednio z ekranu samochodu – bez konieczności używania telefonu. Integracja umożliwi również nawigację do wybranego paczkomatu.
Natomiast w kontekście Orlenu warto przypomnieć, że firma podpisała niedawno porozumienie z Google Cloud w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji. Porozumienie zakłada m.in. wykorzystanie zaawansowanej analityki danych oraz data science, budowę i rozwój nowoczesnej platformy danych oraz zdobywanie nowych kompetencji