Według analiz, 1,36% wszystkich transakcji przeprowadzonych podczas Black Friday i 1% transakcji w trakcie Cyber Monday może być próbą oszustwa – wynika z danych ACI Worldwide. Zakładając, że przeciętna wartość jednej przeprocesowanej płatności w tym czasie na świecie wynosi 243 USD (ok. 950 PLN), straty kupujących na całym świecie mogą iść w tysiące dolarów.
Złodzieje polują na łowców promocji w Black Friday
Oszuści mogą zbierać coraz większe żniwa, ponieważ popularność Black Friday i Cyber Monday w Europie wciąż rośnie – już 95% badanych Polaków wie o istnieniu takich dni. Dla jednej trzeciej konsumentów z Generacji Z (18 – 24 lat) i pokolenia millennialsów (25 – 40 lat) zakupy w tym czasie to już tradycja. Przekłada się to bezpośrednio na wartość koszyka – klienci potrafią w tym czasie wydać w sklepach online nawet o 360% więcej niż w jakikolwiek inny dzień roku – wynika z danych PayPal.
– To właśnie w trakcie wyprzedaży czujność jest szczególnie istotna – gdy robimy zakupy w biegu możemy zapomnieć o bezpieczeństwie. Widać to szczególnie w przypadku zakupów robionych na urządzeniach mobilnych. Według badania PayPal i Ipsos już trzy czwarte konsumentów na całym świecie kupuje mobilnie, ale ponad połowa ma obawy dotyczące bezpieczeństwa takich transakcji – mówi Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
W Polsce w trakcie promocyjnych dni sklepy obniżają ceny towarów średnio o 50%. Co czwarty polski konsument na okazje poluje tylko w Internecie, a dwie trzecie zarówno w sieci, jak i sklepach stacjonarnych. W efekcie to kluczowy okres dla branży e-commerce – z danych PayPal wynika, że sprzedaż rośnie wówczas nawet dziesięciokrotnie.