“Szanowny Kliencie, wykryliśmy nieautoryzowane działania przy użyciu metody płatności powiązanej z Twoim kontem. Proszę potwierdzić swoje dane z 24-godzinnym wyprzedzeniem za pomocą poniższego przycisku, żeby uniknąć trwałego zamknięcia konta.” – taka wiadomość może trafić na naszą skrzynkę.

Przestępcy podszywają się pod PayPala

Żeby nie dopuścić do zamknięcia konta, konieczne jest potwierdzenie danych. Według przesłanej instrukcji wystarczy kliknąć przycisk z wiadomości, zalogować się na konto, podać numer telefonu, adres, a także szczegóły metody płatności. Oszuści informują, że w celu weryfikacji użytkownik musi skopiować i wkleić kod z kolejnej wiadomości oraz zaakceptować transakcję.

Jeśli podamy wszystkie te informacje na fałszywej stronie, nasze konto PayPal znajdzie się w rękach oszustów. W ten sposób można stracić sporo pieniędzy.

Co robić, jeśli wpadła do mnie taka wiadomość?

Przede wszystkim nie panikuj i po prostu przenieś wiadomość do folderu spam. Pamiętaj też, żeby nie klikać nieznanych linków z wiadomości. Nie wpisuj żadnych danych na niezweryfikowanych stronach.

– W przypadku tego oszustwa, zarówno mail, jak i strona logowania wyglądają przekonująco, jednak warto zwrócić uwagę na pewien mały szczegół. Po kliknięciu linku z wiadomości w pasku adresu znajdziemy URL, który z pewnością nie należy do PayPal – mówi Karolina Kmak, specjalistka ds. cyberbezpieczeństwa z CyberRescue.

Jeśli Twoje dane znalazły się na fałszywej stronie, jak najszybciej zmień hasło do konta PayPal i włącz weryfikację dwuetapową. W ręce oszustów trafiły dane karty? Zastrzeż ją i zgłoś to w swoim banku.