Już ponad 3,2 mln osób korzysta aktywnie z bankowości elektronicznej w Banku Pekao. Na początku września w aplikacji mobilnej banku połączone zostały dwie grupy funkcji „Zarządzanie płatnościami” oraz „Nadchodzące płatności”. Teraz Bank Pekao w wdrożył w tym obszarze nowe udogodnienia. Są one dostępne zarówno w PeoPay, jak i w serwisie internetowym Pekao24.
Bank Pekao pomoże klientom zarządzać subskrypcjami
Jedną z nowości w bankowości elektronicznej Banku Pekao jest funkcja związana z prognozowaniem płatności sugerowanych oraz subskrypcji. Wytypowane operacje prezentowane są klientowi jako sugestia płatności, która może zostać powtórzona albo zamieniona na płatność całkowicie zautomatyzowaną, np. na zlecenie stałe.
Jak działa podgląd płatności subskrypcyjnych? Wyświetlane są płatności realizowane z karty klienta na podstawie udzielonej przez niego zgody na zakup odnawialnych usług jak Netflix, Spotify czy ViaPlay. Pokazanie użytkownikowi tego typu płatności umożliwia mu szybkie zorientowanie się, z jakich usług subskrypcyjnych aktualnie korzysta.
Nowością jest także prezentacja w „Nadchodzących płatnościach” płatności zaplanowanych, czyli tych oczekujących już na wykonanie. W tym miejscu wyświetlane są także transakcje, których nie udało się zrealizować. Niektóre niezrealizowane płatności można od razu ponowić lub odrzucić.
– Świat pędzi do przodu. Czasami jesteśmy po prostu przytłoczeni ilością spraw, które musimy zapamiętać. Nowo wprowadzane rozwiązanie, czyli prezentacja nadchodzących płatności – poprzez pokazanie wszystkich rodzajów zaplanowanych, a także tych niezrealizowanych płatności – pozwoli klientom, w prosty i intuicyjny sposób, zadbać o swoją płynność finansową i uchronić się od nieprzyjemności związanych z nieopłaconymi rachunkami – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao.