To rozwiązanie ma usprawniać obsługę finansowo-księgową w dużej firmie i skraca czas potrzebny na wykonanie operacji – czytamy w komunikacie PKO Banku Polskiego.

Integracja PKO BP i Comarchu

Wśród operacji, które może zrealizować firma znajdują się m.in. zlecanie przelewów – w tym przelewy MPP/Split Payment, przelewy do ZUS, przelewy podatkowe oraz zagraniczne, pobieranie historii transakcji, sprawdzanie salda rachunków. W dostarczonym rozwiązaniu klienci mają do wyboru dwa sposoby uwierzytelniania i podpisywania zleceń, za pomocą certyfikatu wydawanego przez bank lub podpisem kwalifikowanym.

Comarch ERP Optima to program obsługujący sprzedaż, zarządzanie, prowadzenie księgowości oraz kadr i płac. Dzięki wbudowanym dedykowanym rozwiązaniom to najchętniej wybierane oprogramowanie księgowe. System jest dostępny w modelu stacjonarnym oraz w modelu usługowym (w chmurze), dzięki czemu użytkownicy mogą kompleksowo zarządzać procesami w firmie przez internet. Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane zgodnie ze zmianami w przepisach.

Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP jest szyfrowana i odbywa się poprzez webservices. Usługę można aktywować w iPKO biznes.