W trzecim kwartale tego roku klienci PKO Banku Polskiego będą mogli skorzystać płatności BLIK Płacę Później. Klienci, którzy wybiorą ikonkę tej metody płatności podczas zakupów online, sfinalizują transakcję w aplikacji mobilnej IKO – czytamy w komunikacie.

PKO BP wprowadzi usługę BLIK Płacę Później

Metoda płatności BLIK Płacę Później jest dostępna w ponad 20 tys. sklepów internetowych. Zintegrowana jest również z największymi agentami rozliczeniowymi obsługującymi usługi płatności dla ponad 70 proc. rynku e-commerce w Polsce jak np. PayU, Przelewy24, Tpay, Cashbill, Paymentic, dpay.

– Zintegrujemy naszą usługę PKO Płacę później, którą aktywowało już prawie 300 tys. klientów, z rozwiązaniem Polskiego Standardu Płatności. Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając jako metodę płatności BLIK Płacę Później, wygodnie skorzystają z naszej bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych. Dzięki temu ponad 4,5 mln klientów PKO Banku Polskiego, korzystających aktywnie z BLIKA, będzie mogło wybrać BLIK Płacę Później w sklepach, w których ta metoda płatności jest dostępna – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

W PKO BP będzie jedna usługa z zakresu płatności odroczonych. Nie będzie wdrażana dodatkowa usługa typu „kup teraz, zapłać później” od Polskiego Standardu Płatności, a integracja dotyczy punktu wejścia do płatności. Planowana współpraca zakłada, że klienci, którzy podczas zakupów będą chcieli sfinalizować płatność za pomocą ikony BLIK Płacę Później, zostaną przekierowani do aplikacji IKO, w której będą mogli użyć PKO Płacę później lub szybko ją aktywować, jeśli nie zrobili tego wcześniej.

List intencyjny podpisany przez obie firmy zakłada stworzenie innowacyjnego rozwiązania, w ramach którego będzie rozwijana usługa krótkoterminowego finansowania płatności za zakupy w formule „kup teraz, zapłać później” , czyli usługa PKO Płacę później oferowana przez bank za pośrednictwem opcji płatności BLIK Płacę Później – czytamy w komunikacie.

Ostatnio pisaliśmy także, że BLIK chce współtworzyć europejski system przelewów na numer telefonu. „Mamy gotowe rozwiązania, doświadczenie i zaufanie milionów użytkowników na Starym Kontynencie” – mówił na konferencji Impact’25 Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora BLIKA.