Telemedycyna to usługa, dzięki której klient PKO Banku Polskiego może umówić się i przeprowadzić konsultację z lekarzem za pomocą czatu, połączenia wideo lub telefonicznie. W trakcie prywatnej telekonsultacji lekarz może wystawić e-receptę, e-zwolnienie czy e-skierowanie.
Telemedycyna – nowa usługa w serwisie internetowym iPKO
W podstawowym pakiecie Telemedycyny za 10 zł miesięcznie można bez limitu skorzystać z porad lekarzy pierwszego kontaktu przez 24 godziny na dobę 365 dni w roku w ciągu 3 godzin od zgłoszenia. Poza tym każdy klient ma swoje prywatne Konto Pacjenta, całodobową infolinię medyczną, możliwość zakupu badań zleconych przez lekarzy z rabatem 15-20 proc. od cen w punktach diagnostycznych oraz możliwość zamawiania leków wystawionych w ramach e-konsultacji w aptece najbliższej miejsca zamieszkania.
W pakiecie Telemedycyna+ za 20 zł miesięcznie dodatkowo klient może, bez limitu wizyt w miesiącu, umówić konsultacje (w ciągu 72 godzin od zgłoszenia) z lekarzami 19 specjalizacji m.in: kardiologiem, diabetologiem, endokrynologiem, alergologiem. Może też wykonać pakiet 15 podstawowych badań laboratoryjnych. Oba pakiety klienci mogą kupić w serwisie internetowym iPKO, wchodząc w zakładkę „Oferta”, a następnie w „Usługi i zakupy”. W niedługim czasie ta oferta będzie też dostępna w aplikacji mobilnej IKO.
Technologicznie Telemedycyna jest pierwszym wdrożeniem w PKO Banku Polskim zrealizowanym w ramach VAS Hub. To rozwiązanie, które jest rodzajem API dla firm zewnętrznych i ułatwia obu stronom – bankowi i dostawcom – wprowadzanie w banku nowych usług dodanych, pozwala procesowo skrócić czas ich wdrożenia oraz zmniejszyć koszty tego procesu.
Abonament Telemedycyna i Telemedycyna+ trwa 6 miesięcy i jeżeli klient nie zrezygnuje, jest automatycznie przedłużany na kolejne 6 miesięcy. Klient może zrezygnować, z korzystania z abonamentu oraz automatycznego przedłużania w każdym momencie, ale opłatę abonamentową będzie musiał opłacać do końca trwania aktualnego czasu umowy.