Dzięki nowej aplikacji, pracownicy spółki z poziomu swojego służbowego smartfona mają w dowolnym miejscu i czasie dostęp do informacji potrzebnych im do realizacji zadań. Umożliwia także korzystanie z wewnętrznych aplikacji bankowych, dostępnych dotychczas jedynie z poziomu komputera i daje dostęp do najważniejszych funkcji w prosty i szybki sposób – np. poprzez tworzenie zakładek dostosowanych do potrzeb pracowników.
Aplikacja w technologii chmurowej w PKO BP
Z nowego narzędzia mogą korzystać doradcy i menedżerowie sprzedaży PKO Banku Polskiego, którzy posiadają odpowiednio skonfigurowany służbowy telefon komórkowy m.in. system operacyjny Android w wersji 11 i wyższej. Funkcje udostępniane w aplikacji są dostosowywane do potrzeb jej użytkowników i były wcześniej z nimi konsultowane. Aplikacja dla pracowników to także, obok IKO, kolejny krok do tworzenia rozwiązań mobilnych typu super apps.
– Aplikacja mobilna to pierwsza w PKO BP wielofunkcyjna aplikacja wewnętrzna, która docelowo będzie dawała pracownikom sprzedaży dostęp do wszystkich najważniejszych zasobów, takich jak CRM, intranet czy helpdesk. Dzięki niej nasi doradcy i menedżerowie sprzedaży mogą sprawniej i bardziej efektywnie komunikować się oraz wykonywać swoje codzienne obowiązki. Nowe rozwiązanie to również nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby coraz młodszych pokoleń pracowników, dla których smartfon jest naturalnym narzędziem do pracy. Zakładamy, że do końca roku z aplikacji będą korzystali wszyscy pracownicy oddziałów – mówi Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.
Aplikacja została wdrożona przy wykorzystaniu infrastruktury Google Cloud Platform. Zastosowana technologia chmurowa pozwala powoływać i integrować nowe usługi w zależności od potrzeb biznesowych. Umożliwia również odpowiednie ich skalowanie, szczególnie gdy przyrost nowych usług następuje w krótkim czasie – czytamy w komunikacie.