Do limitu dziennego w PKO BP wliczają się wszystkie przelewy realizowane i zlecane w serwisie iPKO i na infolinii banku, w tym również przelewy z datą przyszłą i zlecenia stałe, które klient zakłada w danym dniu.
Nowe limity przelewów w iPKO od 6 maja
Natomiast nie wliczają się do niego m.in.: przelewy między kontami własnymi, automatyczne spłaty rat kredytów i kart kredytowych, zakup funduszy inwestycyjnych, wymiana waluty w kantorze, realizowane polecenia zapłaty, transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIKIEM), płatności kartami płatniczymi (także w internecie) oraz zlecenia stałe i przelewy zlecone w przeszłości, ale realizowane w danym dniu – czytamy w komunikacie PKO BP.
Limity przelewów w iPKO od 6 maja:
- Domyślny limit dzienny wynosi 10 tys. zł dla kont w złotych.
- Dla kont walutowych bank określił inne wartości limitów dziennych, np. 2 tys. dla euro i dolara amerykańskiego.
- Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniża mu go do wartości domyślnej.
- Klient może podnieść limit do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).
Maksymalny limit zależy od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, które używa dany klient korzystając z iPKO i wynosi:
- 50 tys. zł dla klientów korzystających z kodów SMS lub karty kodów jednorazowych,
- 200 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO,
- 300 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO oraz bezpłatnej usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania.
Klient powinien używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, żeby korzystać z największego dziennego limitu maksymalnego. Maksymalne limity dla klientów w wieku od 13 do 17 lat wyniosą 15 tys. zł (dla korzystających z kodów SMS lub karty kodów) lub 40 tys. zł (dla korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO).
Jak podwyższyć limit przelewu w iPKO?
Bank o ewentualnym przekroczeniu limitu będzie informował klienta podczas wykonywania przelewu specjalnym komunikatem w iPKO. Klient będzie mógł od razu, bez przerywania transakcji, podnieść limit do odpowiedniej wysokości.
Żeby podwyższyć limit z ustanowionej przez bank wartości domyślnej do własnej (nie wyższej niż wysokość limitu maksymalnego) wystarczy, że klient po zalogowaniu do iPKO przejdzie do: „Ustawień”, a następnie do zakładki „Limity płatności” i dalej do „Limity przelewów z konta”.
Po wskazaniu nowej wartości limitu bank, ze względów bezpieczeństwa, może automatycznie oddzwonić do klienta, by potwierdził on złożenie takiej dyspozycji oraz wysłuchał informacji o zasadach cyberbezpieczeństwa. Klienci, którzy potrzebują wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem. W tym celu należy odwiedzić dowolny oddział lub agencję PKO BP.