Nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe (z wyłączeniem kolejowych kas biletowych) – czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.

Nowy model sprzedaży agencyjnej PKP Intercity

Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych. Formularz zgłoszeniowy dla agentów, zawierający szczegółowe warunki współpracy, jest dostępny na stronie internetowej PKP Intercity. Po jego wypełnieniu i spełnieniu wymagań możliwe stanie się rozpoczęcie współpracy.

Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 roku. Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów, a to znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy – czytamy w komunikacie.

Skierowanie przez PKP Intercity oferty nowego modelu sprzedaży agencyjnej do podmiotów obsługujących stacjonarne punkty sprzedaży stanowi rozwinięcie projektu uruchomionego we wrześniu 2021 roku. Wówczas spółka zwróciła się do firm obsługujących systemy sprzedażowe przez aplikację i/lub stronę internetową. W ubiegłym roku współpracę z PKP Intercity rozpoczęło trzech partnerów – bilety na połączenia przewoźnika dostępne są na platformach mPay, e-podróżnik.pl oraz KOLEO.

PKP Intercity wciąż rozwija także swoją aplikację mobilną. Pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Funkcjonalność została niedawno wprowadzona w systemie internetowej sprzedaży, a dzisiaj skorzystać mogą z niej posiadacze urządzeń przenośnych. Dodatkowo do aplikacji wprowadzone zostały płatności Google Pay i graficzna prezentacja frekwencji.