Według prognozy opublikowanej przez firmę doradczą PWC dla 25 największych unijnych grup bankowych, liczba placówek spadnie z obecnych 60 tys. do zaledwie 36 tys. do 2023 r. Likwidacja oddziałów przewidywana jest również w badaniach trendów w bankowości amerykańskiej.

Eksperci Self Financial twierdzą nawet, że placówki bankowe mogą w ogóle zniknąć z mapy Stanów Zjednoczonych do 2043 r. Pandemia koronawirusa przyspieszyła ten proces, zmuszając instytucje finansowe do optymalizacji kosztów i głębokiej restrukturyzacji biznesu.

Zmienny krajobraz współczesnej bankowości

Niezależnie od wszystkich zmian zachodzących obecnie na świecie, potrzeby klientów pozostają cały czas takie same. Ponieważ nie wszystkie sprawy są obsługiwane w bankowości mobilnej i nie każdy potrafi biegle z niej korzystać, klienci nadal poszukują kontaktu ze swoimi doradcami. Teraz, przy mniejszej liczbie oddziałów, skutkuje to dłuższymi kolejkami i spadkiem poziomu zadowolenia klientów.

Sytuacja ta jest obserwowana zwłaszcza w tych bankach, które nie dostarczają swoim klientom narzędzi i technologii będących realną alternatywą do wizyt w oddziałach. Ponadto, część klientów po prostu preferuje bezpośrednie spotkania z doradcą.

Wielu menedżerów banków twierdzi jednak, że aplikacje przeznaczone do umawiania spotkań u fryzjerów i w salonach kosmetycznych nie są najlepszym rozwiązaniem dla instytucji finansowych. Jednak mało który z nich wie, że takie rozwiązania są dostępne już na rynku i to w rozsądnych kosztach.

Software do umawiania spotkań dla instytucji finansowych lekarstwem dla placówek

Aplikacja do umawiania spotkań umożliwia klientom instytucji finansowej rezerwację wizyty – bezpośredniej lub w kanale zdalnym – w dogodnym czasie i miejscu, a nawet z wybranym doradcą. Umożliwia to lepszą obsługę sprzedaży złożonych produktów bankowych, np. kredytowych, depozytowych, inwestycyjnych, hipotecznych, ubezpieczeń na życie i majątkowych, osobistych planów emerytalne.

Co więcej, aplikacja do planowania spotkań z doradcą może być wykorzystana jednocześnie w wielu kanałach, od czatu i połączeń głosowych po wideo-spotkania i spotkania na żywo. Dlatego może być kluczem do optymalizacji wszystkich procesów związanych z klientem.

Oprogramowanie do umawiania spotkań rozwiązuje niektóre z najpilniejszych wyzwań dzisiejszej bankowości, takich jak:

  • Zwiększenie sprzedaży złożonych produktów finansowych, takich jak kredyty hipoteczne, plany inwestycyjne i ubezpieczenia.
  • Zapewnienie wsparcia klientom którzy mają problemy z samoobsługą w kanałach cyfrowych.
  • Wykorzystanie zasobów oddziałów do pozyskiwania klientów o bardziej konserwatywnym podejściu do technologii i jednoczesnym zaprzyjaźnianiu ich z rozwiązaniami online.
  • Poprawa doświadczenia klientów we wszystkich kanałach kontaktu.
  • Budowanie silnych relacji z klientami bez względu na ich preferencje czy okoliczności zewnętrzne.

Ponadto oprogramowanie do umawiania spotkań drastycznie skraca czas oczekiwania i długość kolejek w oddziałach. Pozwala podnieść jakość obsługi – jednocześnie odpowiada na potrzeby klientów i zapewnia odpowiednie dla nich warunki sanitarne w dobie pandemii.

Jak działa oprogramowanie do umawiania spotkań?

Ailleron opracował proste, ale skuteczne narzędzie, które pozwala bankom na optymalizację procesów przy jednoczesnym wsparciu klientów we wszystkich kanałach obsługi. Aplikacja Meeting Manager jest zintegrowana z kalendarzami doradców bankowych i pozwala klientowi umówić spotkanie w zaledwie kilku krokach:

  • podanie podstawowych danych kontaktowych,
  • wybór spotkania online lub bezpośredniego,
  • wybór obszaru tematycznego,
  • wybór miejsca, konsultanta i terminu spotkania,
  • szybkie dodanie szczegółów spotkania do kalendarza na urządzeniu klienta,

Moduł planowania spotkań oferuje klientowi również wysyłanie przypomnień związanych ze spotkaniem i szybką zmianę jego terminu, oferując klientom elastyczność przy jednoczesnej optymalizacji zasobów banków.

5 powodów, dla których Twój bank powinien rozważyć wdrożenie aplikacji do umawiania spotkań

System do umawiania spotkań oferuje korzyści zarówno klientom jak i samym instytucjom finansowym. Choć jeszcze część menadżerów postrzega takie rozwiązanie jedynie jako ciekawostkę, to zapewnia ono instytucji szereg benefitów:

  1. Optymalizacja obsługi klienta pomiędzy kanałami zdalnymi a placówkami. System może albo po prostu wskazać klientowi najbliższą placówkę, albo zaproponować optymalny dla banku kanał kontaktu dla wybranego przez klienta obszaru zainteresowania, jednocześnie udostępniając te informacje pracownikom instytucji zaangażowanym w proces.
  2. Pozyskiwanie podstawowych informacji o potencjalnym kliencie w intuicyjnej i przyjaznej formie. Proces umówienia spotkania poprzedzony jest zgodami klienta. Zgromadzone dane mogą być dalej wykorzystywane do wysyłania przypomnień, powiadomień lub np. wiadomości promocyjnych do osoby zainteresowanej poszczególnymi usługami, która wyraziła na to zgody.
  3. Integracja online z systemem kalendarzy doradców. Klient ma opcję umówienia spotkania według kanału, lokalizacji placówki lub doradcy, w terminie dostępnym w danej chwili. Co więcej, informacja o kliencie i wybranym przez niego temacie spotkania jest przesyłana do doradcy, umożliwiając mu lepsze przygotowanie się do rozmowy.
  4. Technologia RWD z możliwością wbudowania modułu w natywną aplikację mobilną. Pozwala klientowi na korzystanie z dowolnego urządzenia oraz integrację ze wszystkimi istniejącymi kanałami obsługi klienta banku.
  5. Panel administracyjny dla menedżerów placówek, który umożliwia zarządzanie dostępnością doradców lub całych placówek i dostosowanie jej do zmiennych okoliczności, oferując również opcję szybkie powiadomienia klienta w przypadku zdarzeń losowych lub zamknięcia placówki z przyczyn sanitarnych.

I to nie koniec listy funkcji, które sprawiają, że Ailleron Meeting Manager jest taki wyjątkowy. System może również badać poziom zadowolenia klientów, mierzyć efektywność spotkań i uławiać komunikację z klientem zarówno przed, jak i po spotkaniu (przesyłanie klientom linków do formularzy lub podsumowań).

Wybierz Meeting Managera dla Twojego banku!

Skontaktuj się z nami w celu omówienia zakresu wsparcia i cyfrowej transformacji Twojego banku.