eBilet PayPo

Zainteresowanie wydarzeniami na żywo w Polsce rośnie – po 34 proc. wzroście wydatków na rozrywkę w 2023 r., eBilet odnotował dalszy wzrost sprzedaży biletów w 1 kwartale br., przekraczając o 65 proc. wyniki z analogicznego okresu roku ubiegłego – czytamy w komunikacie.

eBilet udostępnia płatności odroczone od PayPo

Płatności odroczone są zwykle utożsamiane głównie z zakupami z branży fashion. Chociaż wciąż jest to najpopularniejsza kategoria zakupów z opcją BNPL (buy now, pay later), to jednak jak pokazują dane z raportu PayPo, rośnie ich udział również w innych branżach.

Według badania klienci najchętniej kupują za pośrednictwem płatności odroczonych odzież, ale też kosmetyki oraz artykuły sportowe i rekreacyjne (po 38%), a także biżuterię i zegarki z wynikiem 33% oraz elektronikę (31%). Co ciekawe wzrasta też udział usług, na które wskazało 30% ankietowanych. Bilety na eventy to kolejna branża, w której udział płatności odroczonych będzie rósł.

Kilka miesięcy temu fintech PayPo otrzymał licencję principal member od Visa, dzięki której już w najbliższym czasie będzie mógł wydawać własne karty płatnicze, działające w modelu kup teraz, zapłać później. Opcję płatności kartą na szeroką skalę w sklepach stacjonarnych PayPo udostępni klientom już w bieżącym roku.

Z kolei w marcu PayPo zwiększyło limit zakupowy, który obecnie wynosi 5 tys. zł. Otrzymają go klienci, którzy regularnie korzystają z usług fintechu. Dotychczasowa maksymalna kwota limitu wynosiła 3 tys. PLN.