Tym samym SGB stał się drugim bankiem w Polsce, który wdrożył płatności powtarzalne BLIK – pierwszym był PKO Bank Polski. Takie rozwiązanie pojawiło się w największym polskim banku pod koniec zeszłego roku.
Płatności powtarzalne BLIK w bankach spółdzielczych SGB
Jak włączyć płatności powtarzalne BLIK? Na początek należy zaktualizować aplikację SGB Mobile do najnowszej wersji, zalogować się i wygenerować kod BLIK. Następnie na stronie sklepu lub usługodawcy wybrać „Płatności powtarzalne BLIK”, wpisać kod BLIK i potwierdzić transakcję oraz aktywację usługi kodem PIN.
Z rozwiązania mogą skorzystać wszyscy klienci SGB Banku oraz banków spółdzielczych SGB. Dzięki nowej usłudze można opłacać cykliczne zobowiązania, takie jak rachunki, abonamenty i subskrypcje. Płatności pobierane są automatycznie lub po potwierdzeniu zgodnie z umową ze sklepem lub usługodawcą.
Ostatnio pisaliśmy, że płatności powtarzalne BLIK wdrożył operator płatności Tpay. Są one dostępne w trzech modelach. Uwagę szczególnie zwraca model trzeci, dzięki któremu można inicjować transakcje na zmienne kwoty, ze zmienną częstotliwością i aż do odwołania, jeśli użytkownik wyraził wcześniej na to zgodę.
W kontekście BLIKA warto także przypomnieć, że właściciele iPhone’ów mogą się niedługo spodziewać udostępnienia płatności zbliżeniowych BLIK. Prace nad wprowadzeniem usługi są na zaawansowanym etapie – technologia została już udostępniona bankom, a proces wdrożenia w aplikacjach zaplanowano na obecny rok. Będzie to możliwe dzięki umowie zawartej między Apple a Komisją Europejską.