Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie. Wspólne działania mają ułatwić korzystanie z e-Doręczeń, wzmocnić zaufanie obywateli do usług cyfrowych, a także przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami – czytamy w komunikacie.
e-Doręczenia w bankowości internetowej PKO BP
Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Umożliwia ona otrzymywanie oficjalnych pism urzędowych czy dokumentów (np. z sądów, urzędów, ZUS czy administracji skarbowej) oraz korespondencji od firm, za pomocą specjalnego adresu e-Doręczeń. Cały proces odbywa się online – bez konieczności wizyty w placówce pocztowej.
Dzięki planowanemu wdrożeniu klienci banku będą mogli złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń z poziomu serwisu internetowego PKO BP – iPKO. Klienci będą otrzymywać powiadomienie o nowej korespondencji, a następnie, bez konieczności dodatkowego logowania będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymaną korespondencję.
W realizację projektu zaangażowany jest KIR – technologiczny integrator usług wspólnych sektora bankowego. Rolą KIR jest zapewnienie infrastruktury niezbędnej do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym, co z czasem pozwoli na dostarczenie rozwiązania wszystkim zainteresowanym instytucjom.
W najbliższych miesiącach partnerzy planują przeprowadzenie szczegółowych analiz technologicznych i biznesowych, które pozwolą na dopracowanie warunków współpracy, przygotowanie i wdrożenie tej nowej usługi – czytamy w komunikacie.
Od 1 stycznia system e-Doręczeń stał się obowiązkowym narzędziem komunikacji dla urzędów oraz zawodów zaufania publicznego (np. adwokatów, radców prawnych, księgowych itp.). Wprowadzenie tego wymogu jest częścią szerszego planu cyfryzacji usług publicznych, mającego na celu zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa wymiany dokumentów między instytucjami a obywatelami oraz przedsiębiorstwami.
Ostatnio Poczta Polska podsumowywała pierwszy kwartał działania systemu e-Doręczeń. Od początku funkcjonowania tego rozwiązania nadano ponad 11 milionów przesyłek w ramach systemu. Usługa ta ma umożliwiać elektroniczne przesyłanie dokumentów z potwierdzeniem odbioru, co ma z kolei oznaczać początek końca papierowego awizo i tradycyjnych listów poleconych.