15 listopada 2018, 10:00:III Edycja Kongresu 590 - Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego - G2A Arena Jasionka 954 36-002 Rzeszów, Polska

Polacy pokochali VoD. Od teraz PayPalem zapłacisz za HBO GO

children-403582_1280

Coraz chętniej korzystamy z serwisów VoD oferujących filmy, seriale i programy telewizyjne na żądanie. Trend ten zauważył PayPal i wprowadził możliwość płacenia za HBO GO. To krok w dobrym kierunku. HBO GO jeszcze do niedawna w ogóle nie był „abonamentowy” jak Spotify czy Netflix, gdzie wystarczyło podpiąć kartę i gotowe. Do korzystania z serwisu konieczne było podpięcie do rachunku telefonicznego. Dzisiaj to rozwiązanie wydaje się – cytując klasyka – bardzo dalekie od „ok”. Pytanie, czy będzie tam co oglądać, bo ogólnie oferta różnego rodzaju VOD na dłuższą metę jest… taka sobie.

Badanie Digital Goods Economy Survey przeprowadzone na zlecenie PayPal i SuperData wykazało, że aż połowa ankietowanych Polaków najczęściej wykupuje dostęp do serwisów takich jak Netflix czy HBO GO.

Nienasycony rynek streamingu

Żyjąc w ciągłym biegu nie mamy już czasu na oglądanie reklam i tracenie cennych chwil, dlatego taką popularność zyskała u nas usługa oglądanie na żądanie, z której możemy korzystać w dowolnym miejscu, o każdej porze dnia i nocy, na różnych urządzeniach mobilnych z dostępem do Internetu od komputera do smartfona.

Przy wyborze platformy kierujemy się przede wszystkim ilością dostępnych tytułów 72% respondentów, możliwość obejrzenia na komputerze wskazało 47% badanych natomiast 42% pozostałe urządzenia mobilne takie jak tablet czy smartfon. Dla 34% istotne jest także, czy dana platforma daje dostęp do wielu filmów i seriali na raz.

Wśród oglądanych przez Polaków seriali telewizyjnych i filmów, najpopularniejsze kategorie to komedie (75% ankietowanych oglądało je w ciągu ostatnich 3 miesięcy), filmy/seriale akcji (64%) i dramaty (52%). Co ciekawe, prawie tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39% i 38%).

Wideo trend w branży e-commerce

Polacy wpisują się w europejskie i światowe trendy związane ze streamingiem: 72% Europejczyków właśnie tak ogląda swoje ulubione filmy i seriale (w Polsce to 58% odbiorców). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polska znajduje się w pierwszej szóstce krajów Unii Europejskiej pod względem dostępności usług audiowizualnych na żądanie.

Według najnowszego badania PwC Polska, polski rynek mediów i rozrywki może osiągnąć wartość nawet 13,4 mld USD do końca 2022 roku – w porównaniu do oczekiwanych 10,6 mld USD na koniec 2018 roku.

Cena nie odstrasza  użytkowników, a wręcz wydaje się konkurencyjna w stosunku do tradycyjnych kablówek czy telewizji satelitarnej, gdzie w podobnej cenie otrzymujemy możliwość oglądania swoich ulubionych treści o konkretnej godzinie i jeszcze te bloki reklamowe po 15 minut.

Trudno się dziwić, że większość Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy wydała na treści wideo online od 40 do 59 zł dostając tyle możliwości.

Szybkość i komfort zakupu

Widzimy, że dla większości z nas znaczenie ma także metoda płatności, przy której kierujemy się jej prędkością i wygodą. Pokazują to dane z raportu, w których 52% ankietowanych wskazało na wygodę, a 63% natychmiastowy dostęp do treści. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ankietowanych, PayPal udostępnił również możliwość płatności za HBO GO ze swojego poziomu.