Koszty związane z wdrożeniem oraz rozliczaniem transakcji zostaną zrefundowane w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Do obsługi płatności online dla podmiotów publicznych przygotowują się agenci rozliczeniowi uczestniczący w Programie.

Polska Bezgotówkowa: płatności online w sektorze publicznym

Do tej pory Program Polska Bezgotówkowa skupiał się przede wszystkim na wsparciu w instalacji terminali płatniczych. Dzięki działalności Fundacji na rynku pojawiło się około 400 tys. nowych urządzeń.

– Pandemia wpłynęła na wiele obszarów naszego życia. Z uwagą obserwujemy zwłaszcza zmianę preferencji konsumentów w obszarze płatności bezgotówkowych. Polacy w trosce o własne bezpieczeństwo chętniej płacą kartą i robią zakupy w sieci. Już pierwsze miesiące pandemii pokazały, że nawet ci, którzy nie korzystali z rozwiązań cyfrowych, bardzo szybko zmieniali zdanie. Sytuacja miała również wpływ na otwarcie się społeczeństwa na sektor e-commerce – mówi Grażyna Ciurzyńska, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

– Z widoczną zmianą trendów mamy również do czynienia w obszarze publicznym. Sprzyja temu bardzo dobrze przygotowana infrastruktura sieciowa w Polsce i skokowo rosnąca liczba dostępnych usług cyfrowych w ramach e-administracji. Potrzeby obywateli nie są nam obce, stąd decyzja o rozszerzeniu naszego Programu o płatności online dla instytucji z sektora publicznego – dodaje.