Częścią biznesu brytyjskiego giganta w Polsce jest funkcjonujący od 2016 r. oddział Tesco Technology w Krakowie. Polski zespół jest odpowiedzialny za tworzenie zunifikowanej platformy obsługującej klientów i pracowników Tesco we wszystkich krajach grupy i wszystkich kanałach sprzedaży.

Tesco Technology w Polsce rozbudowuje zespół

Polski oddział Tesco Technology to ponad 130 inżynierów oprogramowania, danologów, specjalistów od interfejsu użytkownika i managerów produktu. Do 2022 roku ma zostać powiększony o 100 inżynierów. Ich praca wesprze Tesco w projektach wykorzystujących technologie cyfrowe do obsługi klientów.

– Z platformy, którą budujemy, korzystają dziesiątki milionów konsumentów. Każdego dnia staramy się, żeby ich doświadczenie z zakupami w Tesco było coraz lepsze, niezależnie od tego czy kupują produkty w sklepie, przez aplikację mobilną czy webową – mówi Piotr Pracuch, Head of Software Development w Tesco Technology.

Krakowski oddział to jeden z czterech hubów technologicznych Tesco. Brytyjska sieć w ciągu ostatnich 3 lat zainwestowała 500 mln GBP w budowę innowacyjnych systemów. Rezultatem tych działań są m.in. kasy samoobsługowe z udoskonalonym interfejsem użytkownika oraz nowa platforma do zakupów webowych.

Tesco zapewnia, że celem sieci jest dokonywanie pozytywnych zmian dla wygody klientów, dobra społeczności lokalnych i ochrony środowiska. Jedna z inicjatyw w tym zakresie to umowa partnerska z InPost. Dzięki tej współpracy, do końca listopada paczkomaty będą ustawione już przy 500 wielkoformatowych sklepach sieci w Wielkiej Brytanii.