– Cyfryzacja to obecnie priorytet dla rozwoju polskiego rolnictwa. DeFood zaoferuje rolnikom w Polsce zbudowane na bazie lokalnych doświadczeń narzędzie do pozyskiwania klientów B2B w kontraktach terminowych, a także do sprzedaży ad hoc nadwyżek produkcyjnych. Co istotne, rozwiązanie jest skalowalne na cały świat, a to stwarza DeFood ogromne perspektywy rozwoju – mówi Anna Streżyńska, doradca DeFood i CEO spółki MC2 Innovations w grupie Lux Med.

Rusza globalna giełda żywności

DeFood (decentralised exchange of transparent food) to zdecentralizowana giełda lokalnej żywności, która tworzy wirtualny marketplace do handlu B2B produktami rolnymi. Projekt ten ma łączyć stronę podażową, czyli lokalnych wytwórców i importerów żywności z całego świata oraz strony zainteresowane kupnem, jak dystrybutorzy, sieci handlowe, platformy handlowe, sieci HoReCa.

Giełda wystartowała w wersji platformy testowej i zrealizowała pierwsze transakcje. Najpierw z siecią rolników, przy wykorzystaniu kanałów zbytu partnera strategicznego – e-targu Pora na Pola. Proces ofertowania i sprzedaży testował też importer i dystrybutor egzotycznych owoców z siedzibą w Hiszpanii.

Twórca startupu DeFood zapowiada uruchomienie w połowie 2023 roku docelowej wersji platformy. Dostępne funkcje obejmą m.in. scoring sprzedawców, moduł negocjacyjny, automatyczne generowanie cyfrowego kontraktu z podpisem elektronicznym, tworzenie paszportu produktu. Partnerem technologicznym spółki została firma DeSmart.

Startup DeFood chce pozyskać około 1 mln złotych

W ramach obecnej wersji platformy, DeFood zamierza budować bazę użytkowników i realizować transakcje handlowe. Do końca 2023 roku startup chce pozyskać kilka tysięcy gospodarstw rolnych w kraju i kilku znaczących dystrybutorów, współpracujących z sieciami handlowymi i eksporterami. Z kolei w 2024 roku DeFood planuje na szeroką skalę prowadzić transakcje międzynarodowe.

– Nasz cel to prezentacja projektu przyszłym partnerom i klientom z branży agritech z całego świata, a także potencjalnym inwestorom. Rozwój platformy rozpoczęliśmy dzięki inicjującej rundzie inwestycyjnej na kwotę około 300 tys. zł. W prowadzonej obecnie rundzie inwestycyjnej pre-seed chcemy pozyskać około 1 mln zł, by przyspieszyć prace technologiczne i promocję platformy w Europie – wyjaśnia Adrian Piwko (na zdjęciu), twórca DeFood.