Packhelp powstał w 2016 roku i umożliwia zamawianie opakowań już od 30 sztuk, pomagając m.in. początkującym przedsiębiorcom w uruchomieniu ich własnych sklepów internetowych. W sumie w ciągu 5 lat polska spółka współpracowała z 50 tys. klientów z 30 krajów. Z rozwiązań Packhelp skorzystały m.in. BMW, Bolt, H&M, Google, L’Oreal, T-Mobile i Uber. W ubiegłym roku Packhelp został uznany za najszybciej rozwijającą się firmę technologiczną w Europie Środkowej, w rankingu Deloitte Technology’s Fast 50.
Startup Packhelp z dofinansowaniem w wysokości 40 mln euro
Teraz startup Packhelp pozyskał 190 mln zł (40 mln euro) w Serii B, której przewodził francuski fundusz Infravia Growth. W rundzie finansowania wzięły udział też fundusze PortfolioLion, FJ Labs i Europejski Bank Inwestycyjny, a także dotychczasowi inwestorzy – Speedinvest, ProFounders i White Star Capital oraz polskie fundusze Market One Capital i Inovo Venture Partners. Wraz z najnowszą rundą, Packhelp pozyskał od inwestorów w sumie ponad 240 mln zł (52 mln euro).
Pozyskane środki pomogą w dalszym rozwoju Packhelp w Europie, także poprzez przejęcia lokalnych graczy i dalsze poszerzanie oferty o zrównoważone opakowania. Spółka rozwija też platformę SaaS oraz infrastrukturę, która ma pomóc największym użytkownikom opakowań w unowocześnieniu i optymalizacji ich łańcuchów dostaw.
W Packhelp pracuje obecnie ponad 250 osób, w Polsce i za granicą. W najbliższym czasie spółka planuje zatrudnić kolejnych 100 osób, które dołączą do zespołów odpowiedzialnych za produkt, technologię, marketing, sprzedaż, logistykę i łańcuch dostaw, a także do zespołów operacyjnych.
Na czele firmy stoi Wojciech Sadowski, współzałożyciel i CEO. W tym roku Packhelp rozwinął działalność w Holandii, Szwecji i Rumunii. Startup planuje zainwestować w produkty i usługi wspierające ochronę środowiska. Już w roku 2020 65% wszystkich opakowań sprzedanych przez Packhelp wykonano z materiałów pochodzących z recyclingu. Startup zamierza w kolejnych latach oferować opakowania neutralne klimatycznie.