Polskie ePłatności zapewniają obsługę transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz realizację innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Usługa dostarczana przez KIR będzie dostępna dla klientów PeP poprzez kanały komunikacji, takie jak Strefa Klienta.

Potwierdzanie tożsamości przez mojeID w Polskich ePłatnościach

Jak działa potwierdzanie tożsamości przez mojeID? Użytkownik na stronie firmy – dostawcy danej usługi, wybiera sprawę, którą chce załatwić. Wskazuje mojeID jako metodę potwierdzania tożsamości i wybiera swój bank. Loguje się do własnej bankowości elektronicznej i akceptuje przekazanie danych do wskazanego usługodawcy. Po automatycznym przeniesieniu na stronę firmy kontynuuje proces, który wymagał potwierdzenia jego tożsamości.

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad  22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych (PKO Bank Polski i  Inteligo, Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank), ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka.

Rozwiązanie umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości.