Dokument zawiera informacje dotyczące m.in.: charakterystyki osób korzystających z płatności odroczonych, a także wpływu ich wdrożenia na rozwój sklepów internetowych.
BNPL goni BLIKA wśród klientów płatności odroczonych
Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że wśród osób korzystających z płatności odroczonych, ta forma jest drugą najczęściej wybieraną metodą opłaty za zakupy – wybiera ją już 65 proc. ankietowanych, co sprawia, że swoją popularnością BNPL zbliża się do BLIKA, najchętniej wybieranego rozwiązania (71 proc. badanych).
Szybkie przelewy (typu bramki płatnicze) wybiera 44 proc., a z przelewów internetowych, tradycyjnych, płatności ratalnych lub za pobraniem korzysta zaledwie kilka procent ankietowanych.
Brak BNPL przyczyną rezygnacji z zakupów
Aż 69 proc. badanych wskazało, że zdarzyło im się porzucić koszyk zakupowy, jeśli opcja BNPL była niedostępna – aż 45 proc. z nich zdarzyło się to kilkukrotnie. Brak udostępnienia w sklepie internetowym opcji płatności odroczonych, jest więc często równoznaczny z rezygnacją z zakupów. Co więcej, dla najmłodszej grupy konsumentów BNPL jest wręcz domyślną formą płatności – korzysta z niej aż 74 proc. ankietowanych w wieku 18-24 lata. Te dane to wyraźny drogowskaz dla sprzedawców działających w e-commerce.
Dodatkowo badani uważają, że płatności odroczone to nowoczesna (49 proc.) i wygodna (54 proc.) metoda płatności, która dobrze sprawdza się w przypadku nieplanowanych wydatków (56 proc.) i co ważne – pomaga im zarządzać swoimi wydatkami.
Aż 63 proc. badanych zadeklarowało, że należność za zakupy spłaca w całości w ciągu 30 pierwszych dni. Co czwarta osoba (25 proc.) decyduje się jednak na częściową spłatę zobowiązania w pierwszym miesiącu, a pozostałą kwotę rozkłada na raty. Niespełna 7 proc. ankietowanych decyduje się na spłatę zobowiązania wyłącznie w formie ratalnej. Co ciekawe, większość z tych osób już podczas składania zamówienia wie, że zapłaci za nie w ratach.
Więcej informacji dotyczących m.in. kategorii produktów kupowanych z wykorzystaniem BNPL i strategii zakupowych konsumentów znajduje się w pełnej wersji raportu, dostępnej pod linkiem.