Obecnie terminal SoftPos obsługuje transakcje zbliżeniowe do kwoty 100 zł w przypadku kart plastikowych, a także transakcje portfelami cyfrowymi do limitu ustawionego przez użytkownika. Obecnie trwają testy produkcyjne transakcji z potwierdzeniem kodem PIN z planowanym wdrożeniem już w pierwszym kwartale tego roku. W ciągu ostatnich 6 miesięcy Worldline podpisał umowy na wdrożenie nowego Softposa między innymi z firmami z Warszawy, Wrocławia i Łodzi, a liczba użytkowników i transakcji stale rośnie.

SoftPosy to terminale płatniczy w formie aplikacji, który instalowany jest w smartfonie. Rozwiązanie pozwala na przyjmowanie płatności przy wykorzystaniu modułu NFC. Główna trudność polega na zapewnieniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, ale problemy te zostały już przezwyciężone – swoje softposy na rynek chce wprowadzać coraz więcej podmiotów, a niewykluczone, że niebawem będzie to także jeden z podstawowych „ficzer-ów” instalowanych w smartfonach Apple, gdyż gigant technologiczny niedawno przejął producenta rozwiązania softpos – fintech Mobeewave.

Softpos od Worldline zyskuje na popularności

– Nasze rozwiązanie to najbardziej wszechstronny terminal płatniczy tego typu na rynku, spełniający wymogi bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi Mastercard i Visa oraz certyfikowany przez autoryzowane laboratorium EMV. Jego największą zaletą jest brak konieczności zakupu nowego, drogiego sprzętu przez akceptanta. Można je zainstalować na każdym smartfonie lub tablecie z dostępem do Internetu – niezależnie od producenta – z zainstalowanym systemem operacyjnym Android 8.0 lub nowszym – wyjaśnia Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline. – Pierwsze sześć miesięcy od wdrożenia pokazuje nam, że na rynku jest duże zapotrzebowanie na szybką i sprawną obsługę płatności bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów zakupu urządzania. Nasz terminal Softpos doskonale wpisuje się w te potrzeby.

Wśród pierwszych użytkowników najnowszego rozwiązania Worldline są dostawcy i firmy kurierskie, w tym m.in. dostawca jedzenia w Warszawie Deliver Team. Terminal SoftPos wykorzystywany jest także w niedużych sklepach i lokalach usługowych, jak chociażby w kawiarniach czy sklepach z roślinami. Wśród nich jest warszawska kwiaciarnia „W Liściach. Plants & Coffee”.

– Pierwsze kilka tygodni używania SoftPos pozwoliło nam na szybkie oswojenie się z systemem i aplikacją, które są bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Klienci na początku byli zdziwieni rozwiązaniem tego typu, ale powoli oswajają się z wizją terminala w telefonie. Jednocześnie nasz biznes zyskał na mobilności i możemy teraz jednocześnie realizować sprzedaż na miejscu i w dostawie, co jest ogromną zaletą wobec obecnej sytuacji i zwiększonej ilości zamówień z dostawą – mówi Majka Pisula, „W Liściach. Plants & Coffee”.

Smartfony z SoftPosem od Worldline wykorzystywane są również przez firmę Vector Software jako dodatkowe punkty do pobierania opłaty parkingowej podczas imprez i rozgrywek piłkarskich na Stadionie Miejskim we Wrocławiu, co pozwala na rozładowanie kolejek przy stacjonarnych parkometrach.

Rośnie liczba użytkowników SoftPosa

Liczba użytkowników SoftPosa stale rośnie, a informacje o zaletach terminala rozchodzą się pocztą pantoflową wśród samych sprzedawców – co jest najlepszą reklamą rozwiązania. Rozwiązanie zostało także docenione przez ekspertów rynku płatności, zdobywając w ubiegłym roku kilka prestiżowych wyróżnień.

– Oprócz kolejnych wdrożeń oraz pracy nad dalszym rozwojem aplikacji, w tym dodaniem funkcji akceptacji transakcji przy pomocy PIN-u, w ostatnim czasie świętowaliśmy także liczne sukcesy projektu. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim kolejną nagrodę, jaką otrzymało nasze rozwiązanie: statuetkę w kategorii „Best Payment Solution” podczas Fintech & Insurtech Digital Congress, jednego z najważniejszych wydarzeń 2020 roku dla branży fintech i insurtech w Polsce. Miałem ogromną przyjemność odebrać tę prestiżową nagrodę w imieniu firmy oraz zespołu naszych specjalistów pracujących przy tym projekcie. Teraz, po pół roku intensywnego zbierania doświadczeń z pierwszych udanych wdrożeń, naszym następnym celem jest wejście z naszym rozwiązaniem na kolejne rynki – podsumowuje Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline.

/Fintek.pl