– Z prośbą o rozmowy na temat wdrożenia modułu subskrypcyjnego zwróciła się do nas grupa bankowa Australii i Nowej Zelandii ANZ, jedna z największych pod względem kapitalizacji rynkowej z dominującą bankowością komercyjną i detaliczną – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiadający za pion technologii i operacji.
Rozwiązania SGB Mobile zauważane na świecie
Klienci banków spółdzielczych SGB już od lipca 2020 roku mają okazję korzystania z zarządzania subskrypcjami w aplikacji. Mogą przez to kontrolować w aplikacji bankowej to, w jakich miejscach zostały zapisane dane ich karty. Dostają też informacje o powtarzalnych płatnościach opłacanych kartą, np. w serwisach streamingowych i sklepach e-commerce.
Podstawową zaletą tego rozwiązania ma być prostota i możliwość zawarcia w jednym miejscu całości cyklicznych transakcji automatycznych wykonywanych z konta. Użytkownicy SGB Mobile mają podgląd na aktualnie opłacane subskrypcje i mogą nimi dowolnie zarządzać chociażby poprzez włączanie i wyłączanie.
Oprócz zarządzania subskrypcjami w SGB Mobile dostępne są również takie rozwiązania jak Autopay, czyli automatyczne opłaty za przejazdy autostradami, czy Active – umożliwiające kontrolowanie codziennych aktywności i wygrywanie nagród w postaci voucherów do sklepów Decathlon.
Grupa pracuje także nad kolejnymi wdrożeniami. W najbliższym czasie klienci SGB będą mogli skorzystać m.in. z kantoru udostępnionego w SGB Mobile.