Paradoksalnie jest to dla nas szansa na rozwój – coraz więcej osób deklaruje, że pandemia trwale zmieniła ich przyzwyczajenia. Według danych otrzymanych od Fundacji Polska Bezgotówkowa – 44% konsumentów zapowiada, że częściej będzie płacić bezgotówkowo. Dodatkowo 61% przedsiębiorców posiadających terminal płatniczy nie zdecydowałoby się na prowadzenie firmy bez płatności bezgotówkowych. Takie podejście jest w pełni zrozumiałe w kontekście ograniczania kontaktu międzyludzkiego i minimalizowania szans na przenoszenie zarazków i bakterii. Przedsiębiorcy dodatkowo mają świadomość, iż bez wprowadzenia takich rozwiązań w swoich organizacjach obniżą konkurencyjność na rynku, zmniejszą wpływy i obroty, a tego chyba nikt z nich nie chce.

Konkurencyjność motorem napędowym

Kontekst wspomnianej konkurencyjności jest motorem napędowym naszej działalności. Zarówno w przypadku dostarczania produktów i rozwiązań naszym klientom, jak i bycia o krok przed innymi firmami działającymi na rynku płatności bezgotówkowych. Myślę, że z tego drugiego zadania wywiązujemy się z dość dużym powodzeniem, co zauważyła między innymi Fundacja Polska Bezgotówkowa, przyznając nam tytuł „Lidera Sprzedaży”.

Jeśli chodzi o propozycje dla klientów – w tym roku wprowadzimy do oferty między innymi terminal Link 2500. Jest to pierwsze urządzenie w ofercie PayTel, które potwierdzenie płatności wysyła na podany adres mailowy lub numer telefonu. Jego zaletą jest też kieszonkowy rozmiar, który pozwala na swobodne wykonywanie transakcji w dowolnym miejscu.

Rozwiązanie to zostanie zapewne docenione przez tych przedsiębiorców, którzy w dużej mierze prowadzą swoje usługi „w terenie” – kurierzy, dostawcy, pracownicy i właściciele restauracji. Jego bateria pozwala na wykonanie do 450 transakcji oraz może wytrzymać do 150 godzin pracy.

Współpraca PayTel z SelfMaker i Dotykačka

Warto także wspomnieć o firmach SelfMaker i Dotykačka. Dzięki współpracy z naszymi partnerami rozwijamy nasze portfolio o nowoczesne, innowacyjne a przede wszystkim bezpieczne w kontekście pandemii urządzenia i rozwiązania. Z pierwszym podążamy w kierunku zwiększania bezpieczeństwa i automatyzacji oraz adaptacji do nowych warunków: od kas hybrydowych, urządzeń SelfLocker, służących do bezkontaktowego odbioru zamówień, po nowoczesne, wielofunkcyjne info-kioski. To wszystko zdobywa coraz większą popularność i zainteresowanie wśród sklepów i punktów usługowych. Z Dotykačka pracujemy nad integracją terminali płatniczych z zestawami kasowymi składającymi się z tabletu i drukarki fiskalnej. Takie rozwiązania usprawniają obsługę klienta przy sprzedaży towarów i usług, oraniczają fizyczny kontakt oraz minimalizują możliwość błędu np. przy przepisywaniu kwoty.

Na tym jednak nie koniec nowości i propozycji. Od lipca tego roku kolejne branże zostaną objęte obowiązkiem prowadzenia ewidencji za pośrednictwem kas online – w tym gronie znajdą się między innymi usługi fryzjerskie, kosmetyczne, budowlane, opieka medyczna, stomatologia czy usługi prawnicze. Dla każdej z tych branż przygotowaliśmy ofertę szytą „na miarę”. Nasza firma rocznie obsługuje ponad 100 milionów transakcji, i liczba ta rośnie kilkadziesiąt % rocznie. Nie jest to szczyt naszych możliwości i jesteśmy gotowi zwielokrotnić tę skalę w najbliższych latach. Chcemy także zaoferować klientom nowe usługi dodane, które ułatwią prowadzenie działalności oraz stanowić będą  nowe źródła dochodu.

Dlatego poszukujemy wciąż nowych rozwiązań i przestrzeni, gdzie możemy zaoferować swoje usługi. Na tych zadaniach będziemy się skupiać w tym roku i ufam, że nie tylko potwierdzimy rolę lidera na rynku płatności bezgotówkowych, ale też udowodnimy, że w niełatwych czasach można się rozwijać!

/Bartosz Berestecki, Prezes Zarządu PayTel