Po sfinalizowaniu przejęcia słowackiej firmy Viamo i przekształceniu jej w BLIK SK, oferta spółki została wzbogacona o metodę płatności BLIK. Obecnie firma nawiązuje partnerstwa i prowadzi działania mające na celu wdrożenie rozwiązania w kolejnych instytucjach. Ostatnio BLIKA wdrożył słowacki Tatra banka, a teraz rozwiązanie ma pojawić się w mBank SK. Organizacje rozpoczęły właśnie prace związane z udostępnieniem tej usługi klientom banku w kanale e-commerce.
Więcej BLIKA na słowackim rynku
Na początek słowaccy klienci mBanku skorzystają z płatności kodem BLIK za zakupy realizowane w Internecie. Użytkownicy generują 6-cyfrowy kod w aplikacji bankowej, który następnie wpisują na stronie płatności. Po tym kroku widzą wszystkie szczegóły transakcji i zatwierdzają ją swoim PIN-em w aplikacji. W Polsce, gdzie powstało to rozwiązanie, z systemu korzysta już ponad 16 mln osób.
Wcześniej BLIK SK rozszerzył współpracę z jednym z największych banków na Słowacji – Tatra banka. Już wkrótce użytkownicy aplikacji mobilnej Tatra banka VIAMO będą mogli realizować zakupy online dzięki nowej usłudze. Metoda płatności BLIK zostanie udostępniona klientom słowackiego banku w nadchodzących tygodniach.
Poza Polską i Słowacją, w najbliższym czasie BLIK planuje rozwijać swoją działalność także w Rumunii. W 2023 roku do życia została powołana spółka BLIK Romania S.A., odpowiedzialna za upowszechnienie systemu płatności mobilnych BLIK w tym kraju.
Ostatnio BLIK nawiązał współpracę z Aion Bankiem i Vodeno. Dzięki temu partnerstwu, Vodeno wraz z Aion Bankiem, który jest uczestnikiem systemu BLIK w roli wydawcy, będą mogły zaoferować fintechom, bankom oraz innym instytucjom finansowym dostęp do usług BLIKA. Partnerstwo jest pierwszą umową typu „as-a-service” BLIKA, która umożliwi różnym podmiotom z sektora finansowego i niefinansowego Europie korzystanie z jego usług.