Pieniądze z usługą Moje cele odkłada już ponad 100 tys. klientów Santander Bank Polska. W komunikacie czytamy, że najczęściej wybierane cele to wakacje (19%), samochód (13%) oraz dom i remont (12%). Wprowadzenie usługi do aplikacji mobilnej banku ma ułatwić jej użytkownikom planowanie finansów.
Bank deklaruje, że oferta Moje cele powstała po konsultacjach z klientami. Przeważnie wskazywali oni, że do wygodnego odkładania pieniędzy najważniejsze są elastyczność narzędzia do oszczędzania oraz motywacja. W związku z tym, w module usługi zastosowano mechanizmy motywujące do systematycznego odkładania pieniędzy.
Jak skorzystać z usługi Moje cele?
W celu skorzystania z modułu należy otworzyć aplikację mobilną i na głównym ekranie, pod widokiem stanu konta, kliknąć „Moje cele”. Następnie klient określa, na co chce odłożyć pieniądze – może założyć do 10 celów.
Kolejnym krokiem jest dopasowanie metody oszczędzania do własnych możliwości. Przy każdym celu można wybrać wiele metod: regularne wpłaty automatyczne, wpłaty własne lub odkładanie końcówek z zaokrąglonych do pełnej złotówki transakcji kartą.
W każdej chwili możliwa jest zmiana celu w systemie oraz skrócenie lub wydłużenie czasu oszczędzania. Klient otrzymuje podpowiedź kiedy cel zostanie osiągnięty. Narzędzie daje również porady dotyczące oszczędzania. Wytrwałość wspierana jest przez widoczny pasek postępu i gratulacje sukcesu w chwili osiągnięcia celu.
Klienci banku coraz częściej korzystają z kanałów cyfrowych, w tym z aplikacji mobilnej. W lipcu br. liczba osób logujących się do bankowości mobilnej Santander Bank Polska przekroczyła 2 miliony, przy czym ok. 800 tysięcy klientów skorzystało wyłącznie z tej metody dostępu do banku.