Santander Bank Polska od kilku lat wprowadza rozwiązania, które ułatwiają osobom z różnymi potrzebami korzystanie z jego oferty. Jednym z takich projektów jest sieć oddziałów bez barier. Bank aranżuje swoje placówki w taki sposób, aby zwiększać ich dostępność dla wszystkich klientów.
Santander Bank Polska rozwija sieć oddziałów bez barier
Wśród oddziałów bez barier znajdują się tzw. flagowe oddziały. Takie placówki funkcjonują w Gorzowie Wielkopolskim, Wrocławiu, Bolesławcu, Kłodzku, a teraz także w Warszawie. Są one dodatkowo wyposażone w rozwiązania wspomagające orientację przestrzenną, takie jak ścieżki dotykowe, mapa tyflograficzną (plan oddziału z wypukłościami odzwierciedlającymi obiekty z otoczenia i opisami w alfabecie Braille’a) oraz system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT.
Santander Bank Polska podkreśla, że flagowa placówka w Warszawie powstała we współpracy z ekspertami, działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Nowy punkt został przygotowany zgodnie ze standardem dostępności architektonicznej. Bank ma w planach uruchomienie kolejnych oddziałów bez barier.
Warto przypomnieć, że we wszystkich oddziałach Santander Bank Polska klienci z niepełnosprawnościami mogą skorzystać ze stanowiska pierwszeństwa obsługi. W placówkach banku dostępne są również ramki oraz mini lupy z przeznaczeniem dla osób słabowidzących i seniorów. Dostępnym udogodnieniem są także m.in. „mówiące bankomaty” z funkcją przełączenia ekranu w tryb wysokiego kontrastu lub jego wygaszenia (oznaczone w alfabecie Braille’a).