Oba centra już działają i rozpoczęły rekrutację pracowników o różnych kompetencjach, którzy początkowo będą wspierać funkcje biznesowe jednostki Santander Corporate & Investment Banking (SCIB). W szczególności bank szuka ekspertów w następujących dziedzinach: platformy i interfejsy programowania aplikacji (API); przetwarzanie w chmurze; big data; sieci; rozwój, bezpieczeństwo i operacje (DevSecOps); sztuczna inteligencja (AI); rozwój oprogramowania; architektura korporacyjna oraz cyberbezpieczeństwo.

Nowe centra technologii Santander w Warszawie i Maladze

Nowe centra mają pozwolić na większą integrację rynków, na których działa Santander w ramach modelu operacyjnego One Europe. Malaga i Warszawa stały się ośrodkami technologii i innowacji, przyciągającymi światowej klasy specjalistów i mogącymi zaoferować atrakcyjne warunki zamieszkania i pracy. Grupa ma już podobne centra w Bilbao i Walencji (które wspierają Openbank); Valladolid (Santander Consumer Finance); Solares, Kantabrii.

Grupa Santander rozpoczęła szeroko zakrojoną akcję poszukiwania ekspertów ds. technologii w ramach programu rekrutacyjnego BeTech! W grudniu bank uruchomił nową stronę internetową betechwithsantander.com, na której dostępne są wszystkie aktualne oferty pracy, z których wiele dotyczy dwóch nowych centrów technologii. Obecnie Grupa poszukuje 750 specjalistów.

Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na ekspertów ds. technologii na różnych rynkach (zwłaszcza w instytucjach finansowych), Santander opracował własną strategię pozyskiwania talentów w dziedzinie IT. W 2020 r. bank utworzył program o nazwie BeTech! with Santander, w ramach którego chce zatrudnić 1000 ekspertów IT w Hiszpanii i 3000 na całym świecie.

W 2019 r. Grupa Santander ogłosiła, że w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje 20 miliardów euro w cyfryzację i technologię. Bank przeniósł już 90% swojej infrastruktury do chmury. Niedawno Santander ogłosił, że uruchomi własne konfigurowalne oprogramowanie Gravity na potrzeby digitalizacji podstawowej działalności bankowej. Po raz pierwszy odsetek klientów banku korzystających z kanałów cyfrowych przekroczył próg 50%. Poza tym 56% całkowitej sprzedaży odbywa się poprzez stronę internetową lub w aplikacji mobilnej – czytamy w komunikacie.