Foodsi to startup, który pomaga w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą nabyć produkty, płacąc nawet 25% ceny wyjściowej. Natomiast lokale nie muszą wyrzucać niesprzedanych posiłków i zyskują dodatkowe źródło przychodów.
Co oferuje startup Foodsi?
Aplikacja Foodsi dla konsumentów działa w formie managed marketplace. Użytkownicy mogą wybierać spośród ofert lokali dostępnych w Foodsi i zarezerwować w kilka sekund wybraną przez siebie paczkę. Ta będzie dostępna do odbioru tego samego lub kolejnego dnia przed zamknięciem lokalu. Zawartość paczki jest zawsze niespodzianką i zależy od obowiązującego menu lub regularnej sprzedaży w konkretnym punkcie.
Startup założony w roku 2019 przez Mateusza Kowalczyka (CEO) i Kubę Fryszczyna (CTO) przyciągnął do dzisiaj ponad 800 tysięcy użytkowników aplikacji mobilnej, z czego ponad 500 tys. dołączyło w ciągu ostatniego roku.
Użytkownicy Foodsi mogą wybierać spośród ofert ponad 3 tys. lokali w całej Polsce, przede wszystkim w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Partnerami Foodsi są między innymi restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie oraz sklepy spożywcze. Wśród nich są znane w Polsce marki takie jak Salad Story, Pasibus, Thai Wok, Cofix, restauracja Olimp, a także lokalne sieci jak Aromat i Batida w Warszawie.
Foodsi pozyskuje 6 mln PLN dofinansowania
Teraz Foodsi pozyskało 6 mln zł w rundzie seed, której przewodził fundusz CofounderZone, przy udziale Satus Starter oraz aniołów biznesu – w tym m.in. Arkadiusza Krupicza i Piotra Czajkowskiego, założycieli Pyszne.pl, a także Marcina Celejwskiego, Piotra Markowskiego i Bartosza Ciołkowskiego.
W ubiegłym roku Foodsi pozyskało 1,1 mln zł w rundzie finansowania, której przewodził fundusz AIP Seed. Dzięki temu spółka stworzyła przebudowała aplikację, zwiększyła trzykrotnie liczba dostępnych lokali, a ponad 2,6-krotnie liczbę użytkowników. Wcześniej startup rozwijał się ze środków własnych założycieli oraz reinwestycji przychodów.
Pozyskane środki pomogą Foodsi w dalszym rozwoju platformy i pozyskiwaniu nowych lokali. Jeszcze w tym roku partnerzy zyskają nowe funkcje analityczne oraz automatyzujące udostępnianie ofert, dzięki czemu będą mogli ratować jeszcze więcej jedzenia, które zaoferują użytkownikom. Foodsi planuje dalszą ekspansję w Polsce, a w przyszłym roku zamierza otworzyć działalność na nowych rynkach.
W tym celu Foodsi planuje rozbudować swój zespół, który w ciągu ostatniego roku powiększył się sześciokrotnie i dziś liczy ponad 30 osób. Spółka poszukuje m.in. inżynierów data science, backend developerów, managerów, którzy będą zarządzać nowymi zespołami, a także osób, które będą prowadzić sprzedaż do gastronomii i handlu detalicznego.