Firma Stuart działalność rozpoczęła we Francji w 2015 r. Obecnie realizuje dostawy w ponad 100 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Udany start zaliczyła w ubiegłym roku w Toruniu i Szczecinie, gdzie udało się nawiązać współpracę z AmRest (KFC, Pizza Hut, Burger King) oraz zrealizować pilotaże z lokalnymi sklepami w segmencie detalicznym i spożywczym.

Stuart opracowała dotychczas 3 produkty – aplikację mobilną, aplikację internetową oraz API e-commerce dla firm ze wszystkich branż. Wśród najnowszych partnerów Stuarta znajdują się Sphinx, North Food oraz sieć dark stores Rebel Tang. Oferując usługi w Warszawie, spółka planuje podwoić wolumen dostaw w ciągu pierwszych 3 miesięcy.

Stuart uruchamia dostawy „ostatniej mili” w Warszawie

W stolicy Polski spółka będzie początkowo działać w centrum miasta i na Mokotowie. Usługi kurierskie będą dostępne w godzinach 8-24, przez cały rok – również w niedziele niehandlowe. Stuart deklaruje, że średni czas odbioru wynosi 10 minut, a zarówno firmy, jak i ich końcowi klienci mogą śledzić przesyłki w dowolnym momencie.

W przypadku dostawy żywności, Stuart nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji. Oznacza to, że firmy płacą jedynie za transport zamówienia. Oprócz tego ofertę spółki wyróżnia stosowanie technologii geo-tracking oraz misja tworzenia ekologicznej usługi. Obecnie 60% floty Stuart, składającej się z rowerów, rowerów cargo, motorowerów i vanów jest przyjazne dla środowiska.

Stuart stawia na szybkiej dostawy realizowane na żądanie. Spółka dostrzega rosnące wymagania klientów, którzy także w e-commerce oczekują dostawy tego samego dnia. Napędza to dodatkowo rosnąca popularność modelu q-commerce, gdzie błyskawiczna dostawa nawet w 15 minut jest standardem.

W Warszawie ekspresowe dostawy w ramach pilotażu uruchomiła ostatnio Żabka. Klienci mogą składać zamówienia w nowej aplikacji Jush. Swoją ofertę o ultraszybkie dostawy poszerzyła niedawno także Biedronka we współpracy z Glovo.