Meta zaprezentowała również funkcję Meet Cute, której celem jest zmniejszenie zmęczenia spowodowanego ciągłym scrollowaniem, typowego dla aplikacji randkowych. Raz w tygodniu użytkownicy otrzymają niespodziankę w postaci dopasowania wybranego przez algorytmy. W końcu Facebook wie o nas wszystko…
Facebook Dating z usługami sztucznej inteligencji
Według Mety, liczba dopasowań w Facebook Dating wśród osób w wieku 18–29 lat wzrosła o 10% rok do roku, a setki tysięcy młodych użytkowników co miesiąc zakładają nowe profile. Skala serwisu pozostaje jednak nieporównywalna z konkurencją – przykładowo Tinder notuje ok. 50 mln aktywnych użytkowników dziennie.
Meta nie jest pierwszym serwisem randkowym wykorzystującym sztuczną inteligencję. Funkcje oparte na sztucznej inteligencji stają się już normą w branży. Match Group – właściciel Tindera, Hinge, OKCupid i innych aplikacji – zainwestował w zeszłym roku ponad 20 mln dolarów we współpracę z OpenAI. Efektem są m.in. narzędzia do selekcji zdjęć profilowych w Tinderze czy ulepszanie odpowiedzi.
Podobne rozwiązania wdraża także aplikacja Bumble, którego założycielka zasugerowała nawet, że w przyszłości możliwe będzie korzystanie z „konsjerżów AI” – wirtualnych asystentów umawiających randki w imieniu użytkowników.
W kontekście Mety warto wspomnieć, że firma Marka Zuckerberga zaprezentowała ostatnio nowe okulary Meta Ray-Ban Display. Wyróżniają się one wbudowanym wyświetlaczem na prawej soczewce, umożliwiającym obsługę aplikacji, wyświetlanie powiadomień oraz korzystanie z nawigacji czy tłumaczeń w czasie rzeczywistym. Urządzenie łączy się z chmurą i oferuje dostęp do internetu oraz aplikacji społecznościowych, takich jak Instagram, WhatsApp i Facebook.