Przejęcie nextbike pozwoli Tier zwiększyć zaangażowanie w rynek współdzielenia rowerów. Tym samym zgodnie z zapowiedziami berlińska spółka inwestuje w rozbudowę floty i poszerza międzynarodowy zasięg. Pod koniec października br. Tier ogłosił pierwsze zamknięcie rundy finansowania serii D o wartości 200 mln USD. Udało się pozyskać nowych inwestorów jak M&G Investments, fundusz na rzecz oddziaływania ekologicznego.
Tier przejmuje nextbike
Połączenie obu operatorów mikromobilności sprawi, że staną się najbardziej zróżnicowanym dostawcą na europejskim rynku. Po akwizycji łączna flota to ponad 250 tys. pojazdów, takich jak rowery, e‑rowery, rowery cargo, e‑hulajnogi i e‑skutery. Klienci mogą z niej skorzystać w ponad 400 miastach.
– Przejęcie nextbike – firmy z wieloletnim doświadczeniem i relacjami w setkach miast – to wyjątkowa okazja, by przenieść bike‑sharing na wyższy poziom, skłaniając więcej mieszkańców do rezygnacji z samochodów i oferując najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności. Zawsze głęboko wierzyłem w transformacyjną moc rowerów w miastach – i wspaniale jest widzieć, że rynek rowerów szybko się rozwija – mówi Lawrence Leuschner, CEO i współzałożyciel Tier Mobility.
– Nasze wspólne wartości, takie jak zrównoważony rozwój i szacunek dla miast, wyznawane przez dwa silne zespoły liderów, oparte są na niezłomnej, wspólnej misji TIER, jaką jest zmiana mobilności na dobre – dodaje Lawrence Leuschner.
nextbike prowadzi systemy wypożyczania rowerów od 2004 roku, w większości jako jedyny operator dla miast. We wrześniu br. Wiedeń przyznał firmie kontrakt na realizację nowego systemu „WienMobil Rad” obejmującego ponad 3.000 rowerów. Z kolei Tier znany jest z dostarczania systemu współdzielenia m.in. hulajnóg elektrycznych. W ostatnich 12 miesiącach spółka weszła na kolejne rynki, m.in. oferując po raz pierwszy swoje usługi w Polsce.