Wdrożenie Uber By Women odbyło się w konsultacji z Fundacją SEXEDPL, a w rozwój zaangażowane były ekspertki ds. bezpieczeństwa. Co ważne, Uber By Women widoczny jest dla wszystkich. Umożliwia to kobietom zamawianie przejazdów nie tylko bezpośrednio dla siebie, ale także – korzystając z opcji “zmień pasażera” – dla znajomej czy koleżanki.
Wcześniej podobną usługę wprowadził między innymi Bolt.
Nowość od Ubera. Przejazdy dla kobiet od kobiet
– Aby zachęcić kierowczynie do korzystania z platformy, w zeszłym roku wprowadziliśmy dla nich funkcję umożliwiającą przyjmowanie zleceń na przejazdy wyłącznie od pasażerek – mówi Anabel Diaz Head of EMEA Mobility w Uberze.
W promocję produktu zaangażowała się Julia Wieniawa. Na Instagramie oraz TikToku aktorki można obejrzeć wideo o nieprzypadkowym tytule „Zmienniczki”. Julia gra w nim aż dwie role – pasażerki oraz kierowczyni. Spot w humorystyczny sposób informuje o „Uber by Women” i zachęca kobiety do przetestowania usług, ale też do sprawdzenia się w roli taksówkarek.
Inauguracja produktu odbyła się równolegle z premierą nowej odsłony kampanii społecznej przygotowanej przez SEXEDPL, skierowanej do świadków szeroko pojętej przemocy.
W ciągu ostatniego roku Uber wprowadził nowy proces osobistej weryfikacji kierowców i zainwestował 17 milionów złotych w dostosowanie się do nowych przepisów ustawy o ruchu drogowym. Wszystkie produkty dostępne w aplikacji posiadają szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym Przycisk awaryjny, Check my Ride i Udostępnij przejazd – czytamy w komunikacie.