Do tej pory Inbank skupiał swoją działalność przede wszystkim na rynkach bałtyckich, ale teraz jego celem jest ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To obszar z dużo większą liczbą ludności i co za tym idzie z większym potencjałem wzrostu.

W Polsce Inbank współpracuje m.in. z Comperią, dzięki czemu oferuje finansowanie klientom Otomoto i Comperia Raty. Partnerstwo nawiązano w maju 2021 roku. Inbank oferuje swoje rozwiązania online oraz poprzez sieć partnerów handlowych.

Inbank rozpoczyna ekspansję w Czechach

Czechy to kraj z populacją na poziomie 10 mln, a wielkość rynku consumer finance u naszych południowych sąsiadów wynosi około 11 mld EUR, czyli o dziesięć razy więcej niż w Estonii. Jeśli Inbank osiągnąłby 1% udział w czeskim rynku, to jego portfel kredytowy miałby wynieść 110 mln EUR – stanowiłoby to 1/5 obecnego portfela banku.

Jednym z powodów wejścia na czeski rynek ma być sukces osiągnięty nad Wisłą. Obecnie Inbank ma w Polsce 150 tys. klientów i sfinansował zakupy o wartości 324 mln EUR. Zdaniem kierownictwa spółki rynek w Czechach jest pod wieloma względami podobny do tego w Polsce, a obecni partnerzy Inbanku prowadzą swoje biznesy także w Pradze i okolicach.

Przewagą Inbanku na rynku czeskim ma być lepsza bankowość cyfrowa, w porównaniu do tej oferowanej przez duże europejskie banki i lokalnych usługodawców. Inbank zacznie obsługiwać klientów w Czechach w II kwartale 2022 roku. Rentowność na nowym rynku ma zostać osiągnięta w ciągu 3 lat.

Wniosek o rozpoczęcie działalności w Czechach zostanie skierowany do tamtejszego regulatora rynku finansowego jeszcze w tym roku. Kierownictwo czeskiej jednostki Inbanku w październiku objął Vit Ruzicka, posiadający 20 lat doświadczenia w branży bankowej.