Bank Pekao bezpłatnie oferuje klientom usługę CyberRescue. Zapewnia ona wsparcie w sytuacjach zagrożeń w internecie, takich jak próby wyłudzeń, oszustwa czy kradzież tożsamości. Dzięki CyberRescue klienci zyskują dostęp do ekspertów, którzy 24 godziny na dobę pomagają reagować na zagrożenia, także te, które nie są związane z bankowością. To czwarty bank w Polsce oferujące takie rozwiązanie – obok mBanku, ING i Santandera.
Bank Pekao udostępnia usługę CyberRescue
Udostępnienie usługi CyberRescue ma być odpowiedzią na rosnące zagrożenia w cyfrowym świecie. Coraz częściej cyberprzestępcy wykorzystują zaawansowane metody socjotechniczne i techniczne, aby uzyskać dostęp do danych lub pieniędzy.
Bank Pekao udostępnia CyberRescue bezpłatnie klientom indywidualnym. Usługę mogą aktywować w serwisie Pekao24, wchodząc w zakładkę Oferty i wnioski, a następnie e-Usługi. Po aktywacji CyberRescue, w przypadku podejrzenia oszustwa, próby wyłudzenia danych czy innych zagrożeń, klienci mogą skontaktować się z zespołem CyberRescue, który doradzi, jak bezpiecznie postępować oraz poda szybkie i skuteczne wskazówki co zrobić, by zminimalizować ryzyko.
Bank Pekao zwraca uwagę w komunikacie, że CyberRescue to także kolejna usługa dodana (VAS), która obok możliwości zakupu biletów parkingowych, miejskich, czy automatycznych opłat za przejazdy autostradami, pojawia się w bankowości elektronicznej banku.
Niedawno podawaliśmy, że UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Bank Pekao S.A. do usunięcia skutków naruszenia, w tym do wypłaty rekompensat klientom. Decyzja jest efektem postępowania wszczętego po licznych sygnałach konsumentów, którzy skarżyli się, że bank nie udziela odpowiedzi na reklamacje w terminach określonych w przepisach.


