Zgodnie z badaniem Blue Media z 2022 roku tylko 45% osób przyznaje, że nie zdarza się im zapominać o płatnościach. Powody opóźnień wcale nie muszą być finansowe. Aż 81% płacących rachunki po terminie po prostu o nich zapomina, a 8% wskazuje, że miał inne ważniejsze rzeczy na głowie.
Opłacanie rachunków w usłudze VeloBanku i BillTech
Po aktywacji usługi Moje rachunki, której partnerem technologicznym jest BillTech Group, klient wybiera dostawców, których faktury chce zaimportować do aplikacji bankowej. Do dyspozycji użytkowników jest prawie 1,5 tys. partnerów, których rachunki można opłacać dzięki nowej usłudze VeloBanku.
Przechowuje ona dokumenty, grupując je w trzech kategoriach: bieżące, przyszłe (z terminem zapłaty powyżej 30 dni) oraz opłacone. BillTech Group w ramach usługi dostarcza dane od poszczególnych dostawców, ale żeby to było możliwe klient musi mieć aktywowane elektroniczne faktury. Dodatkowo w procesie dodawania dostawców, należy podać swoje dane do logowania w ich serwisach.
Po tym procesie, szczegóły z faktur automatycznie kopiują się do szablonu płatności, którą możemy zrealizować w cyfrowych kanałach VeloBanku. Dokumenty od wybranych przez klienta dostawców będą pojawiać się automatycznie.
Ostatnio VeloBank informował o nowej promocji – w pakiecie nowości znajduje się możliwość założenia VeloKonta Firma bez konieczności wychodzenia z domu i premią do 1000 zł. Natomiast dla firm, które chcą ograniczyć koszty ponoszone na infrastrukturę IT, bank proponuje opcję najmu sprzętu elektronicznego.