Wartość zrzutek w internecie zwiększy się do 1,088 miliarda w 2020 roku, uzyskując dynamikę na poziomie 55,43%. W tym roku na uwagę zasługuje także fakt, że już 2/3 transakcji, wzrost na poziomie 19,6% w stosunku do 2019 r., będzie realizowanych mobilnie, tj. za pomocą smartfonów i tabletów. Dodatkowo, bardzo intensywnie będą w tym roku rosły dwa sektory, dotychczas relatywnie słabo rozwijające się w Polsce, a mające spory udział w rynkach zagranicznych – crowdfunding udziałowy oraz cykliczne zbiórki online – czytamy w komunikacie.

Rynek crowdfundingu rośnie jak na drożdżach

Na samej platformie zrzutka.pl wartość transakcji w 2020 r. wyniesie 200 mln zł, przy dynamice na poziomie 110%. Natomiast, mobilne zbiórki mają stanowić aż 90%, co oznacza wzrost o 15 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku – estymuje fintech.

Jak polski rynek crowdfundingu wypada na tle rynków zagranicznych? Globalna wartość crowdfundingu w 2020 roku, zwiększy się do poziomu 8,5 miliarda dolarów (ok. 33 miliardy złotych), przy dynamice na poziomie 23%. Estymuje się jednak, że już w 2025 roku wartość finansowania społecznościowego wzrośnie do 28,77 miliarda dolarów (ok 110 miliardów złotych).

Łączna liczba kampanii na świecie 2020 r. przekroczy liczbę 10 940 300, podczas gdy w 2019 roku było to 8 724 000. Średnia wartość finansowania jednej kampanii wyniesie w tym roku 780 dolarów (ok. 3 tysięcy złotych). Do największych globalnych platform zaliczane są m.in. Kickstarter, Indiegogo, GoFundMe – wynika z danych Valuates Reports i statista.com.