Bank Pocztowy poinformował, że w pełni zdalny proces otwarcia konta i onboardingu klienta został przygotowany we współpracy z partnerami technologicznymi: Savangard (odpowiedzialny za usługę AIS) oraz konsorcjum spółek Digital Gateways i Autenti (odpowiedzialni za wdrożenie podpisu elektronicznego).

Całkowicie zdalne założenie konta w Banku Pocztowym

Klienci chcąc założyć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w Banku Pocztowym mogą to zrobić w pełni online. Jak zapewnia bank, podpisanie umowy, otwarcie konta oraz zamówienie karty płatniczej odbywa się w kilkanaście minut.

Bank Pocztowy do zweryfikowania tożsamości klienta wykorzystuje otwartą bankowość, a konkretnie usługę AIS. Po weryfikacji danych klient może podpisać umowę, korzystając z e-podpisu Autenti. Bezpośrednio po założeniu konta, podpisana umowa i potrzebne informacje są przesyłane na podany we wniosku adres e-mail.

Otwierając rachunek zdalnie można zamówić dowolną kartę debetową z oferty banku. Karta wirtualna jest dostępna w bankowości internetowej i mobilnej natychmiast po założeniu konta. Kartę biometryczną dostarczy kurier Pocztexu na wskazany przez klienta adres.

– Decyzja o wdrożeniu nowych udogodnień wynika nie tylko z przyjętej przez bank ścieżki cyfryzacji usług, ale także z zainteresowania Polaków posiadaniem więcej niż jednego rachunku bankowego. W I kwartale br. już 35,6 mln Polaków posiadało ROR. Obserwujemy także, że coraz więcej klientów posiada kilka kont osobistych, co ułatwia np. obsługę pożyczek zaciągniętych w rożnych miejscach – mówi Rafał Gawroński, Dyrektor Zarządzający Pionem Biznesu i Sprzedaży Banku Pocztowego.