Joanna Moskalik, dyrektorka departamentu produktów detalicznych i usług lłatniczychBanku Pocztowego zauważa, że liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji, takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i ten trend zostanie utrzymany, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie, przekładając się na zmianę preferencji konsumenckich.

Bank Pocztowy chwali się wzrostem liczby płatności BLIK

Od czasu wprowadzenia BLIKA w Banku Pocztowym klienci wykonali prawie 10 milionów tego typu płatności. Kontynuując rozwijanie oferty usług finansowych oraz dostępu do nowoczesnych narzędzi płatniczych, Bank Pocztowy w sierpniu 2023 roku wykonał kolejny krok wdrażając „Przelew na telefon BLIK”. Przez pół roku od jego wdrożenia klienci skorzystali z niego ponad 500 000 razy.

– Liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i będzie wzrastać, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie i przyczynia się do zmiany preferencji konsumenckich. Od 2020 roku, czyli momentu wprowadzenia usługi do oferty banku, do końca 2023 roku odnotowaliśmy prawie 10 milionów płatności BLIK. Co więcej, tylko przez pół roku, od sierpnia do grudnia 2023 r., klienci Banku Pocztowego dokonali ponad 3 mln transakcji mobilnych BLIK, z czego 18% stanowiły przelewy na telefon – mówi Joanna Moskalik, dyrektorka departamentu produktów detalicznych i usług platniczych Banku Pocztowego.

W sumie, od stycznia do grudnia 2023 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali niemal 1,8 mld transakcji o wartości blisko ćwierć biliona złotych, a od początku działania systemu wykonano ich aż ponad 4,5 mld wartych 614,4 mld złotych. W minionych dwunastu miesiącach najwięcej transakcji odnotowano w e-commerce. W 2023 r. drugą najchętniej wykorzystywaną, a jednocześnie najdynamiczniej rosnącą usługą BLIKA, okazały się przelewy na numer telefonu.

Ostatnio odroczone płatności od BLIKA wdrożył VeloBank – są one dostępne na platformie VeloMarket. Dzięki temu klienci mogą dokonywać transakcji z wykorzystaniem kodu BLIK, odraczając płatność o 30 dni.