Moja Paczka to aplikacja na terminal płatniczy, która umożliwia obsługę przesyłek kurierskich w modelu PUDO (PickUp Drop Off). Jak to działa? Kurier dostarcza paczkę do sklepu, z którego odbierze ją klient. Spółka Polskie ePłatności oferuje takie rozwiązanie od 2019 roku jako usługę dodatkową.
Aplikacja Moja Paczka rośnie w siłę
Moja Paczka funkcjonuje obecnie w 5 tys. punktów, głównie w sklepach spożywczych i supermarketach w całej Polsce. Projekt ten PeP rozwija we współpracy z firmą Pointpack. Spółka ta szacuje potencjał rynku przesyłek kurierskich w ciągu 5 lat na ok. 80 tys. punktów handlowych i automatów kurierskich. Skala wynika z obsługi dynamicznie rosnącego rynku e-commerce.
– Moja Paczka zwiększa konkurencyjność małych biznesów, generuje dodatkowe przychody w postaci prowizji od każdej obsłużonej paczki. Dodatkowo, co jest szczególnie ważne, szacuje się, że około 30 proc. odbierających paczki, dokonuje zakupów z podstawowej oferty sklepu. Co bezpośrednio wpływa na wzrost dochodów naszych klientów – mówi Piotr Sadkowski, Dyrektor ds. rozwoju Aplikacji Sektorowych w Polskich ePłatnościach.
Biznesy logistyczne szykują się na tegoroczny przedświąteczny szczyt paczkowy. Pomimo powszechnego trendu szukania oszczędności w związku z inflacją, konsumenci planują zwiększenie swoich zakupów online w takich kategoriach, jak żywność, odzież, czy leki i kosmetyki – wynika z danych DHL Parcel Polska.